דרום הר חברון, סנסנה, תרקומיא, יום ב' 4.2.08, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email

6:30 – 9:00
הבוקר התקשרה אלינו חגית וסיפרה שהיו אתמול דיווחים על מותו של פועל פלסטיני במעבר תרקומיא. היא ביקשה מאיתנו לנסוע לשם ולאמת את הפרטים.
מעבר מיתר (סנסנה)
השעה 6 וחצי. אין פועלים ממתינים במעבר, רק מעטים בצד הישראלי מחכים להסעות.

כביש 60
נראה שיש בכביש יותר מוניות ויותר מכוניות עם לוחיות רישוי פלסטיניות מאשר בדרך כלל.
דורא – אל פאוור – פתוח.
צומת הכבשים – פתוח להולכי רגל. פועלים וסטודנטים חוצים את הכביש. באזור חברון שלג עדיין מכסה את האדמה.
צומת עידנא -  פתוח.

מעבר תרקומיא

השעה 7 וחצי. מאות פועלים מחכים להיכנס לישראל. ממול ממתינים האוטובוסים של ביקורי המשפחות שנוסעים לבתי הכלא בישראל. הפועלים מספרים שאתמול המתינו פועלים רבים והתפתחה מהומה של התקהלות ודחיפות במטרה להגיע לראש התור. מעבר תרקומיא היה סגור מספר ימים בגלל מזג האוויר הסוער ובגלל סוף השבוע, וכולם היו לחוצים להגיע לעבודה. הפלסטינים טענו שהשמועה היא שמישהו מת כתוצאה מהדחיפות והמהומה, אך החיילים עמם דיברנו אמרו שאיש לא מת, אך פועל אחד נפצע ופונה באמבולנס של הצלב האדום לבית חולים. מוכר הקפה במחסום אומר שהפועלים הפלסטינים, ולא החיילים, הם שגרמו לכל הבעיות שהיו.
אנו רואות מספר גדול מהרגיל של חיילים ממשמר הגבול במעבר. ספרנו 14 חיילים, והיו נוספים שלא יכולנו לראות מהמקום בו עמדנו. הקצין איתו שוחחנו אמר שמאוחר יותר היום מתוכננת ביקורת של המעבר. עשר דקות מאוחר יותר, כשעמדנו לעזוב, כל הפועלים התקדמו לנקודת הבדיקה, ומיד אחריהם הנשים שחיכו בתור.
צומת שויוך – שוחחנו עם קבוצה של ששה פלסטינים בצד החברוני של המחסום, ובהם צעיר שסיפר כי החיילים במחסום היכו אותו גם אתמול וגם היום, מכיוון שהוא לא הגיב להוראותיהם מספיק מהר. האנשים דווחו כי הם המתינו כשלוש שעות עד שתעודותיהם נבדקו. רצינו לדבר עם החיילים שישבו ברכב הסיור בצומת, אך הם נראו כישנים.
צומת הכבשים – שוחחנו עם החיילים על מה ששמענו בשויוך. אחד החיילים אמר כי לא שמע על מה שארע בצומת שויוך. אחר היה עסוק בשיחה עם סוכן הביטוח שלו וחייל אחר ברכב הסיור דיבר אף הוא בטלפונו הנייד.
חזרנו לצומת שוקת בשעה 9:00.