דרום הר חברון, חברון, סנסנה, יום א' 3.10.10, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
יעל צ וטל א (מדווחת)
Oct-3-2010
|
Morning

07:30 – 10:00
מעבר סנסנה מיתר
מעט פועלים עוד עברו לצד הישראלי כשהגענו, אך לא היו פועלים שהמתינו לפני בדיקה. הרוכלים החלו להתקפל. שני פועלים ישבו ליד מכוניתם וביקשו את עזרתנו – לקחו להם את התסריך והם לא יודעים למה. נתנו להם מספרי טלפון שכתובים בדף של מחסום ווטש.

כביש 60
מחסומי פתע וחיילים פזורים בנקודות רבות בדרך: בירידה מעבדה, ליד דהריה עוצרים מכוניות לבדיקת רישיונות. המכוניות שראינו שוחררו מהר.
בכניסה הדרומית לחברון, החסומה, אנחנו עוצרים בצד הכביש כדי להסתכל. חייל מתחיל ללכת לכיוון שלנו, אבל אנחנו נוסעים כשרואים שהמכוניות משוחררות מהר.
בצומת הכבשים ישנם חיילים ובכניסה לבני נעים עומדים חיילים על גג בית עליו השתלטו בנוהל אלמנת קשinfo-icon.

חברון
ג'יפ צבאי עומד גם מול הכניסה לקרית ארבע. בכניסה הראשונה לקרית ארבע עומד מאבטח חדש (טוען שהוא כבר שנה שם), צעיר עם כיפה גדולה, לא מכיר את מחסום ווטש. נתנו לו כרטיס ביקור, אך הוא החזירו. מתעקש לצלצל למשטרה וגורם לנו לחכות בצד הדרך במשך 20 דקות. הוא בינתיים משוחח איתנו ומתעניין בארגון (למשל, למה אין גברים בארגון). בשלב מסוים הוא טוען שאנחנו צריכות להתקשר למשטרה ולבקש ליווי. לשמחתנו ג'יפ משטרתי שעובר מורה לו לתת לנו לעבור.
בחברון שקט, מסוגר ומדכא כתמיד. בעיקר מתנחלים מסתובבים ברחובות. אנחנו עוצרים לקנות במכולת בתל רומיידא. ניגשים אלינו שני חיילים מהנח"ל, שואלים מי אנחנו. אחד מהם לא שמע על מחסום ווטש. מתעניינים בעיקר אם למוחמד יש תעודת זהות כחולה או לא. למרות תשובתנו, אחד מהם מבקש לבדוק. הם מספרים שהם עוזבים את חברון ובמקומם יבואו חיילים מחטיבת "כפיר".