אל ח'דר, בית לחם (300), מת"ק עציון, נועמן (מזמוריה), יום ד' 21.3.12, אחה"צ

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
רות א., אורית י., אילנה ד. (מדווחת)
Mar-21-2012
|
Afternoon
Seriously? Does this make us safer?

בית לחם

 

צומת חוסן, מת"קinfo-icon עציון, נועמן, מחסום 300

14.30 – 17.00

לפני הכניסה למנהרה השנייה בכביש המנהרות ניתן לראות את דרך הביטחון החדשה מעל ומסביב לכניסה למנהרה, מוגנת בחומה גבוהה ומאיימת, ממש מפלצתי. לאורך כביש 60 יש שלטים חדשים הקוראים לשמירת שלום בכביש.

פנינו ימינה בצומת חוסן, למקום חניית המוניות. יש הרבה מוניות ורק רוכל אחד. מהדרך התת קרקעית עולים אוטובוסים ישנים, לכמה מהם חסרות זגוגיות על החלונות, והם בקושי מצליחים להתגבר על העלייה המאובקת. זה הקו המחבר את בית לחם וחוסן. אוטובוסים גדולים יותר, הבאים מירושלים, עוצרים לפני מעגל התנועה ומורידים את הנוסעים המבקשים להמשיך בכיוון חברון במונית. נהג מונית צעיר פונה אלינו בשאלה מה עליו לעשות עם דו"ח תנועה שקיבל כי מכוניתו "מעלה עשן". הקנס בן 250 ₪ כבר היה צריך להיות משולם לפני למעלה מחודשיים, אך האיש אינו יודע מה עליו לעשות. ניסינו ליצור קשר עם חיה אך ללא הצלחה. הוא נתן לנו את מספר הטלפון שלו ואנחנו ננסה לבקש ממנה להתקשר אתו ולהנחותו.

במגרש החניה של מת"ק עציון פגשנו אדם שמחכה לאחיינו, רועה צאן, ש"הוזמן" על ידי השב"כ ונמצא שם מ-10 בבוקר. הרועה בן 28, נשוי ואב לשלושה ילדים, אף פעם לא עשה בעיות. לדברי הדוד דווקא מה שקורה לו עכשיו יכול לגרום לו להיות בעייתי. הוא התלונן מאד על השב"כ וסיפר על איש מבוגר שבאופן פתאומי הפך ל-'מנוּע' ללא כל התרעה. באותו רגע הופיע בג'יפ שחור ומהודר המבוגר בן ה- 53 שדובר בו. הצענו לו להתקשר לסילביה ואף הצענו לו את מספר הטלפון שלה אך הוא טען שבמקרה הטוב זה ייקח שנים עד שהמניעה תבוטל. עוד מישהו הצטרף לשיחה וסיפר שפנה לסילביה ובמשך שנה לא קיבל ממנה תשובה. אדם נוסף סיפר שהוא בעל תעודת זהות כחולה וגר בבית חנינא. אשתו חברונית והיא וילדיהם חיים שם. אסור למשפחתו לבקר אותו והוא מבקר אותם מדי פעם. מלשינים מדווחים על "מגוריו" בחברון ולכן אינו זכאי עוד לביטוח לאומי. לדבריו משרדי הביטוח הלאומי במזרח ירושלים פועלים רע מאד ואין עם מי לדבר. נתנו לו כרטיס של ה"מוקד" והצענו לו להתקשר לשם.

הכניסה למגדל עוז אפשרית עכשיו רק דרך אפרת ולא עוד דרך עין פאג'ר. בדרך לגוש עציון – מזרח יש מודעות המפרסמות בתים דו קומתיים בתקוע (קרוב לירושלים – מחירים נוחים). במחסום הרכב שליד נועמן עצרנו וביקשנו רשות לעלות לכפר. איש ביטחון שראה את התגים שלנו סיפר שכאשר שירת בקלנדיה נזרק בקבוק תבערה על "אשת ווטש" והיא נכוותה קשות. היטלנו ספק באמיתות הסיפור ועלינו לנועמן. הכפר שלו ויפה עוד יותר מתמיד עכשיו בזמן הפריחה. הר חומה נראית כמאיימת להשתלט על פיסת ארץ יפהפייה זו.

 במחסום 300 כל הנכנסים עוברים במהירות לצד השני בדרכם הביתה.