בית לחם, מת"ק עציון, יום ג' 12.1.10, אחה"צ

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
יעל ל. ג. (מדווחות) אביטל פ. (נוהגת)
Jan-12-2010
|
Afternoon

 14:00 עד 16:10 (אביטל הייתה צריכה להיות בתל אביב בסביבות 17:00) 


מת"קinfo-icon עציון


הגעה ב – 14:30 במגרש החניה רק שתי מכוניות פלסטיניות. באחת מהן מחכים ילדים. איש אחד חיכה ללינדה, נראה שהיא עובדת עם אישורי עבודה.
 אולם ההמתנה ריק. במהלך 30 הדקות הבאות הגיעו שלושה גברים, וכל אחד מהם יכול היה לעבור מיד את המחסום המסתובב אל המשרדים שאותם לא יכולנו לראות.  עזבנו בסביבות השעה 15:10. 


בית לחם


בדרכנו למחסום בית לחם עברנו במחסום הקטן של הר חומה, שם ראינו רק שני חיילים ואף לא מכונית אחת.
הגענו למחסום בית לחם ב – 15:40 בשעה שאוטובוסים אחדים עם הרבה פועלים הגיעו. הפלסטינים רצו. שני שומרים אזרחיים וחייל אחד התחילו מחוץ למבנה שני תורים של כ – 50 איש. בתוך המבנה נפתחו בתחילה שלושה אשנבים, ואחר כך ארבעה. החיילים עבדו במהירות. חלק שלחו אחדים מהממתינים לאשנבים אחרים. לא יכולתי לברר מדוע. הייתה שם משפחה עם שני ילדים צעירים. הילדים היו צריכים לעבור אשנב אחד ולהמתין בצד השני. ההורים היו צריכים להראות את המסמכים שלהם בדלפק אחר.  לפתע איש צעיר בבגדים אזרחיים יצא מחדר שמול האשנבים, לשם (כך אני מניחה) נלקחים אנשים שהצבא או המשטרה מבקשים לחקור. מהכניסה הגיע שומר אזרחי עם בחור פלסטיני צעיר (בסביבות 18). האיש בבגדים האזרחיים ליווה אותו בצידו השני. הקבוצה נעלמה בחדר ממנו יצא השומר האזרחי.  כל זה קרה מהר מדי מכדי שאוכל להגיב. הייתי לבדי שם.