בית אמין, עזבת סלמאן צפון 1419

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
רוני פ. קרין ל. (מדווחת)
Jul-15-2018
|
Afternoon

יצאנו לראות מה קורה בשני מחסומים אלה, הנפתחים שניהם אחה"צ. הגענו מוקדם ונסענו לחממות של תושבי עזון עתמה, בדרך לכפר קאסם. שם אמר לנו פלסטיני שהוא יגיע בהסעה למחסום בית אמין כדי לחזור לעזון עתמה ושמחסום אבו סלמן ייפתח בשעה ארבע.
נסענו לאורך הגדר ממחסום אורנית צפונה, ראינו שני נערים צועדים לאורך הכביש. עברנו את מחסום בית אמין שם לא חיכה אף אחד, והמשכנו עוד כשלושה ק״מ לאורך פיתולי הגדר הצמודה במקומות אחדים לבתי הכפר, עד מחסום אבו סלמאן 1419. גם הוא היה שומם לחלוטין. לא ראינו נפש חיה בסביבה. המחסום אמור להיות פתוח בין 16:00 ל-16:15.
 

עזבנו קרוב לשעה 16:15 וחזרנו למחסום בית אמין, שם חיכה אדם אחד העובד באורנית ורוצה לחזור לביתו בעזון עתמה. עברה מכונית פלסטינית לבנה מצפון לדרום. הבנו אח״כ שהיא מגיעה ממחסום אבו סלמן אוספת חקלאים ופועלים באורנית ומחזירה אותם לבתיהם בעזון עתמה דרך מחסום בית אמין. בינתיים הגיע זוג מבוגר עם טרקטור ועגלה ועוד צעיר שהגיע ברגל, וגם מכונית אזרחית ורכב צבאי עם הרבה חיילים וחיילות. המפקד הסביר לנו שאסור לנו להיות שם כי זה שטח צבאי סגורinfo-icon, והערבים יכולים להיות שם כי אין להם ברירה. הציע לנו לעמוד בשטח האדום, כלומר מעבר לגדר בשטח הכפר הפלסטיני, או בצד של אורנית ולבקש מאיש הביטחון שיפתח לנו את השער כדי שנוכל להתקרב לגדר. את מחסום אבו סלמן 1419 הם פתחו כנראה דקות ספורות אחרי שעזבנו, כדי להכניס את המכונית הפלסטינית שתעבור עכשיו במחסום בית אמין. עזבנו. בדרך ראינו את המכונית הלבנה עם הפלסטינים שאספה באורנית. כדאי להבא לעצור בסביבות שעה 16:00 ליד שער אורנית כדי לשוחח עם הפלסטינים החוזרים ממרחב התפר.