אבו דיס (הפשפש), אל עזרייה, הקונטיינר (ואדי נאר)

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email

3:00 בקונטיינר שלושה אנשי מג"ב ושוטר כחול. הם חדשים לנו ואנו חדשות להם, לא פגשו בנו עד כה ולא נלהבים לפגשן. התמיהות הרגילות: מה אתן עושות, לשם מה, למי תעבירו את הרשימות, וכו. דף ההסבר לא מענין אותם ולא טורחים לקוראו.

שיירה ארוכה של מוניות ומשאיות משני הכיוונים, אך ארוכה במיוחד לכיוון דרום. בודקים במהירות כל מכונית ומדי פעם מעכבים מונית לבדיקה של ת.ז. של אחדים מהנוסעים (הצעירים ). בודקים בקשר ולא רושמים. הבדיקה כ"כ מהירה שעושה רושם שזו רק הצגה ולא באמת מסירת פרטים וקבלת אישורים מהשב"כ.
עוברים שני אמבולנסים לכיוון צפון ולכיוון דרום ונבדקים בשטחיות ובמהירות. השוטר הכחול מעכב טנדר בדרכו צפונה כי הילדה מאחור לא קשורה בחגורת בטיחות. לטנדר מספר ירוק, פלסטיני, האם חוקי לאכוף עליו חוקי תנועה ישראליים? השוטר לא ענה לשאלתנו, אך לאחר דקות אחדות שיחרר אותם להמשך הנסיעה.
מעכבים צעירה מראס-אל עמוד, ת.ז. כחולה, ישראלית, בדרכה חזרה לביתה מביקור בבית לחם. "זה בניגוד לצו אלוף" מסכימים ביניהם אנשי הצוות נחרצות. אך מתרצים בסופו של דבר לבקשותיה.
כמה עשרות פועלים מגיעים למחסום מכיוון קדר, ואחרים, מתוך מוניות שמחכות בתור המתארך לעבור את המחסום דרומה. כולם עוברים ללא בדיקה במעבר שתחת הסככה.
שתיים מהקבוצה האקומנית שהיו במקום הציעו שכאשר צוות שלנו עוזב את הקונטיינר (מסיים משמרת) יטלפן אליהן ואז הן יגיעו למקום. הן מבינות שאין טעם שנעמוד כולנו באותה שעה.

נסענו דרך סאווחרה לתוך אבו-דיס ומלבד תנועת רכב כבדה ביותר לא אירע דבר. בהמשך הדרך לכיוון מעלה אדומים, ליד הככר העגולה שמשם פונים לקידר, עמד באמצע הכביש ג'יפ מג"ב מס.611-121 . מהגג של הג'יפ הזדקר שוטר מג"ב עם רובה שלוף ומאיים וקרא באקראי לעוברי אורח משני צידי הכביש לגשת לבדיקת ת.ז. הבדיקה נעשתה ע"י נהג הג'יפ שרשם באטיות את פרטי זהותם של האנשים. שני אנשי מג"ב אחרים עצרו מכוניות ולקחו את ת.ז. של נוסעיהם לבדיקה ורישום בג'יפ. אחד מנהגי הטרנסיטים אמר שזו לו הפעם החמישית(!) שמעכבים אותו בנסיעה מרמאללה בדרכו לחברון. אחד הנבדקים החזיק כרטיס מגנטיinfo-icon שעבר תוקפו. הכרטיס הוחרם ע"י מפקד הסיור, אלכסנדר זוב, הסמכותי והתוקפני. הג'יפ עזב את המקום עם מעוכב שנעצר ונלקח למשטרת מעלה אדומים כשהתברר שבזמן בדיקת תעודותיו בג'יפ הסתלק אחיו עם הרכב שעוכב. ש