אבו דיס, קונטיינר (ואדי נאר), ראס אבו סביטאן (מעבר הזיתים), שיח' סעד, יום ג' 29.6.10, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email

   6:40 שיח' סעד

מאז שחזר הגדוד הקבוע למחסום, יש יותר שקט ואין היתקלויות מטופשות, אך למרות זאת הפעם רשמו את כולם למרות שכל מי שעובר במחסום הזה מוכר ויש לו ת.ז. כחולה. גם בפעם הקודמת ראינו קבוצה של 5 פועלים משכם שבאו לעבוד באזור באישור מיוחד. כמובן שהיה בלבול בהתחלה אך הוא סודר במהרה,  והיום הם עוברים מהר.

 7:15  סילואן

לצד אירועים שמחים כמו הצעדה הענקית שהתקיימה בשבוע שעבר בכפר יש גם אירועים מאוד מטרידים בימים האחרונים בסילואן. השבוע ניסו שני מאבטחים של המתנחלים להשתלט בעצמם על בית, בעזרת גז מדמיע ועוד עזרים משטרתיים, והדבר יצר מהומה ומרי אזרחי. המשטרה הגיעה והיו הרבה פצועים, כנראה גם מירי חם.

כשאנחנו מגיעות כל הצמרת המשטרתית בכבודה ובעצמה נמצאת שם, המפורסמים הם ברונו שטיין ואבי כהן סגנו שמוכרים לנו היטב משכונת שייח' ג'אראח ( "אבי כהן אל יאוש-עוד נגמור עם הכיבוש" ) שכנראה אחראים גם על איזור סילואן.ניסינו לשאול אותם כמה שאלות אך הופנינו לדובר צה"ל.לפחות לא בודקים אף אחד בכניסה לרחוב היום.

 8:00 מעבר הזיתים

נאמר לנו שיש עומס אך בפנים ריק ולשמחתנו שני השרוולים פתוחים ולא היינו צריכות להציק לאף אחד בנוגע לזה.אך- כשאנחנו עוברות בגלאי המתכות הוא לא מפסיק לצפצף, הורדנו את כל התכשיטים ושיני הזהב הרבות שלנו ועדיין מצפצף.עד התכשיט האחרון ואז הוא הפסיק והחיילות גוערות בנו להוריד את הכל.התקשרנו למפקד המחסום להתלונן וגילינו שי. היעיל מאוד עבר לתפקיד אחר. הוא מבטיח ליצור קשר עם המפקד החדש ולספר לו על בעיית הכיול של הגלאי. ואכן, המפקד החדש יוצר קשר ומוסר את מספר הטלפון שלו. 

נבדוק את הגלאים שבוע הבא כי יש מתכות שאי אפשר להוריד, כמו טבעות ליישור שיניים או טבעות שלא יורדות מהיד.

. 8:30  ואדי נאר

אין תנועה ממשית של מכוניות ואולי בגלל שהחיילים נראה מאוד משועממים ואדישים ולא מעכבים אף מכונית לבדיקה. מצוין!סגרו את השער בין הכביש של קידר לצומת ( מול המכולת)  במנעול.

 9:00 שיח' ג'אראח 

תושבי שיח' ג'אראח הסכימו להעביר את המאבק בשבוע שעבר מהשכונה לסילואן באקט של איחוד כוחות מאבק מרגש.היום עוד מוקדם ורק הילדים מתרוצצים ברחוב. המתנדבים הבינלאומיים בשביתה, ואינם במקום.