בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Dec-11-2003

מת"קinfo-icon חברוןלאחר פגישתנו עם ראש מת"ק חברון ב- יום א' ה-7.12 (ראו דווחה של איילה) והתיאורים האופטימים ששמענו מפיו, ולאור הדו"ח שצילי מכינה על המת"קים,החלטנו לבדוק את מצב העניינים מהצד השני של "המתרס".יוסף, מבית אומר, לקחת אותנו במוניתו לצד השני של הסורג. הצד שבו הפלשתינים מקבלים את אישוריהם.בדרך עברנו ליד החסימה (חלחול צפון), שבה מסתופפים האוטובסים הלוקחים את אנשי חלחול לכוון בית לחם, ולא היה שם אפילו אוטובוס אחד .מסתבר שהכניסה הדרום מזרחית לחלחול (מול סעיר) נפתחה, ויש באפשרותם לאסוף את הנוסעים בתוך חלחול (ליד הגשר שנותר חסום). מעבר רק להולכי רגל, העוברים ממונית למונית או לאוטובוס.במכוניות אפשר להכנס לחברון בדרך עוקפת דרך הכפר חסקאה, דרך מפותלת, תלולה ועמוסת מכוניות.המת"ק- אותה תמונה עגומה של המוני אנשים הצובאים על פתחי שני דלפקים פתוחים (מתוך חמישה) . אנשים הנשלחים ב"לך תבוא" או מסורבים ללא הסבר. מספר רב של מקרים הומניטריים שמקבלים אישורי מעבר ליום אחד ועליהם לחזור לכאן שוב ושוב כי הם נזקקים לטיפולים חוזרים, ועוד. עזרנו לנהגנו יוסף לקבל אשור נוסף ליום אחד כדי שיוכל להגיע למקום בו מתקינים לו מכשיר חדש להליכה (יוסוף הוא נכה הזקוק למספר רב של ביקורים להתאמת המכשיר). עזרה נוספת: אדם שצריך היה לקבל אישור לשבת ליד בנו שנדרס, בבי"ח הדסה עין כרם. האישור שכבר ניתן ע"י המוקד ההומניטרי של הצבא היה צריך להגיע לידיו. ורק היה צריך לחבר בין "היד האחת ליד השניה" כדי שהאישור המיוחל יגיע אל האשנבים וימסר לידיו. היו לנו כאמור- "הצלחות מרשימות" – כמה עצוב.את דרכנו חזרה עשינו דרך מספר חסימות שנפתחו בימים האחרונים – גם זה מהווה "שמחה רבה ומקור נחמה". החסימה בין הכפר דורה לכפר פוואר נפתחה ומכוניות יכולות לעלות על כביש אדורה ומשם לכביש 60. נכון להיום אוטובוסים ומוניות יכולים לנוע על כביש זה.בדרכנו חזרה בקרנו בבית הספר שבאל –חאדר וגם שם חיכתה לנו הפתעה. מזה שבועיים החיילים לא מציקים לתלמידי בית הספר התיכון שבמקום, …..ביציאה מביה"ס עצרו אותנו מספר אנשים מודאגים, אשר סיפרו שלפני זמן מה עבר ג'יפ צבאי ליד המוניות בחסימה של אל-חאדר, הוציא שני נהגי מוניות ממוניותיהם ונעלם.במחסום המנהרות מצאנו שני אנשים כפותים ומכוסי עינים יושבים בפאתי המחסום. המראה היה מזעזע . צלצלנו לכל העולם ואחותו. תוך זמן קצר הוסרו האזיקים והעיניים נחשפו מעט, ע"י חיילי המחסום שלא היה להם קשר ישיר לאירוע. לאחר זמן מה אף קיבלו המעוכבים אוכל ושתייה מחיילי המחסום, ואנחנו המשכנו במאמצינו למצוא מי – למה - ובאיזה אופן עצרו אותם. כעבור כשעתיים שוחררו השניים - הג'יפ חזר והביא את תעודות הזהות שלהם ואנחנו חזרנו לירושלים.בפגישה שנערכה אחה"צ עם מפקד חטיבת עציון הוא אמר שהעניין בבדיקה.