עופר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
חוה ב., טובה ש.(מדווחת)
Jan-29-2007
|
Morning

בהגיענו למחנה בשעה 10 פגשנו קבוצה של אנשים שזומנו למשפטי תעבורה לשעה 8.30 בבוקר .עדיין ממתינים בכניסה לבדיקה של תעודות וקבוצה אחרת בתור לבדיקות גופניות וחפצים. קור קשה ורוח קרה מאוד במקום נכחו צוותי טלוויזיה כי היו צריכים להתקיים שלושה משפטים של אנשי הממשלה הפלסטינית. באולם 3 היה עירעור של חסן יוסף (נאשם שהוא דובר חמאס)ושני חברי פרלמנט. התקיים רק משפטו של חסן יוסף. שני האחרים נדחו כי אחד מהעצורים לא הובא למשפט. נדחה ל-05.02

נכחנו בדיון אחד באולם 3, לערעורים, בו ייצג עו"ד בולוס את חסן יוסף

שופט: וולף

תובע : מוריס הירש

תיק מספר 1273/05 חסן יוסף תושב ביתוניה, בסביבות גיל ה40 (ניחוש). עצור מ-26.09.05בנו של העצור נכח באולם האישום הראשוני: הוא דובר חמאס. עו"ד תיאודורי היה סניגורו הראשון של יוסף, עו"ד בולוס קיבל על עצמו את התיק מאוחר יותר. עורך הדין טען כי "אנו מבקשים לשחרר את העצור עקב התמשכות הליכים". מספר שמות של שופטים מוזכרים ככאלה ששפטו בישיבות השונות הקשורות ליוסף. בולוס הביא מדברי שופטים שבהם בנסיבות דומות שיחררו את המואשמים עקב התארכות המשפט: במקרה שלנו, 16 חודשים שהאיש עצור, שלושה חודשים היה רק בחקירה והארכות מעצר, רק אחר כך התחילה מסכת המשפט. התביעה רצתה להביא 5 עדים שלפי בולוס לא רלוונטים, 2 מהם נחקרו. כאשר התביעה ראתה שאין "בשר" לטיעונה - ביקשו לשנות את האישום. הדיונים נדחו כמה וכמה פעמים בהסכמת כל הצדדים. התיק נדחה 6 פעמים בהסכמה. השופט אומר לבולוס שהדחיות היו לבקשת הסניגוריה. בולוס קם וזועם על כך שאמנם זה נכון אך התביעה והשופט הסכימו למהלך והם חלק מרכזי של הליך זה. לשופט ניתנת הזכות לסרב לבקשות לדחיה והוא לא עשה זאת, ועל כן הוא חלק בלתי נפרד מהדחיה אף על פי שהסנגוריה היא זו שביקשה אותה. התובע(הראשי) קם בזעם אף הוא ומבקש להבין אם צריך מעכשיו לסרב לדחיות. התקיים וויכוח לוהט בין הסניגור והתובע על משמעות הדחיות של משפטים. האם מותר "להתנקם" בנאשם בגלל דחיות שהסניגור שלו מבקש, האם הדחיות הן תחבולות..בולוס שואל איך אפשר לעבוד כאשר התביעה מגישה רק היום כתב אישום מתוקן עם 6 עדים חדשים. כך לא נגמור את המשפט לעולם. צריך לשחרר את העצור ללא דיחוי בתנאים שבית המשפט יראה לנכון. כתובתו ידועה. השופט עונה: אם נמצא אותו בכתובת זו. להערה זו בולוס קופץ ואומר לשופט שיוסף אדם מכובד בארצנו וידוע גם בכל העולם, יותר מאשר הוא (השופט) חושב. לא הכול שקרנים וטרוריסטים .התובע: יוסף כבר הואשם בשנת 2002 בחברות בארגון טרור ובזמן שנעצר היה בתקופה של "על תנאי" ויש לדחות את הבקשה לשחרור. הירש ובולוס התווכחו בלהט ובין דברי התובע בלטה גם הערתו שבכנס מינרבה , בכלל, נאמרו הרבה דברים לא נכונים על המערכת.......השופט הציע: להאריך את מעצרו של יוסף עד סוף חודש פברואר ועד אז התביעה תעשה את כל הנדרש מצידה. אם עד אז שום דבר לא יקרה ישחררו את העצור. התביעה לא הסכימה, הסניגוריה כן. השופט הבטיח לתת את פסיקתו בהקדם לפני הדיון של היום, נקבע המשך משפט ל12.2 אך לא ברור אם זהו תאריך סופי.

אולם 2 שופטים : תירוש, קאופמן ודהאן

סניגור: ג'ואד עמאווי

תיק 4036/05מוחמד ואיק צאלחיה בן 18, תושב רמאללה.

תיק 4003/05מונזר רוחי עבדאללה נופל בן 17 תושב רמאללה.

שניהם נאשמים בנסיון לגרימת מוות. המשפחות של שני הצעירים נוכחו באולם. נכחנו בחלק מחקירת עד על ידי התובע. הסניגור ביקש חקירה בדלתיים סגורות. הוציאו את כולנו מהאולם. במשך שעה וחצי חיכינו לגמר החקירה. זה לא ניגמר עד שעזבנו. אני מנסה ליצור קשר עם הסניגור ללא הצלחה. בזמן שחיכינו לסוף החקירה עמדנו בחוץ ושוחחנו עם אנשים שונים, בין היתר עם בחור שיצא מאולם אחד עם "עונש" ביד:

תיק 5366/06 הבחור נאשם בכך שקיבל(והחזיר)אקדח בחצר בית הספר. העונש היה חודש מעצר שכבר ריצה ו1000 ₪ קנַס.

לצערי יש פרק שני לבעיות של השרותים: הם פועלים אך מלוכלכים מאאאאאאוד. שוב היה דיון בדרגות שונות של קצונה על האפשרות להשתמש בשרותי הסגל.