ברטעה-ריחן, טורה-שקד, יעבד-דותן

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
רותי ת' (צילום), יוכי א. (מדווחת)
Mar-22-2015
|
Afternoon

14:00 מחסום ברטעה /ריחן

בגלל שאנחנו מחזירות את עלי מבית החולים רמב"ם הביתה לגדה, שעות המשמרת הפעם מוקדמות יותר וגם שונות.

אנחנו פוגשות בעיקר פועלים חקלאיים במקום פועלי בניין ובעלי עסקים מברטעה. הפועלים שחוזרים עכשיו עובדים באזור פרדס חנה, במשמרת של שש עד שתיים. רובם נושאים תרמילים ושקים מלאים בפרי הדר וגם אנחנו מתכבדות במנדרינות טעימות. עם הפועלים האלה מגיעות גם התופרות, רובן מבוגרות, הממהרות הביתה.

 

אנחנו נוסעות למחסום יעבד/מבוא דותן.

המחסום נראה ריק. המכוניות עוברות במהירות לשני הכיוונים. ממרומי הפילבוקס חייל מסמן לנו שאסור לנו לעבור. אנחנו מבצעות סיבוב פרסה בתוך המחסום הנטוש, מנפנפות לשלום ועוזבות.

 

15:10 מחסום טורה/שקד

עם בואנו אנחנו פוגשות את החיילים שחוזרים ממשמרתם. ליד המחסום פר לבן מתולתל וגדול עסוק באכילת הפרחים. שומר עליו איש צעיר שלשאלתנו מסביר שהוא מעביר את הפר לקונה בגדה, אבל אין לו אישור העברת סחורה והוא מחכה לתיאום מהמת"ק. הוא הגיע עם הפר אל המחסום מאום-ריחן ברגל. בינתיים אנחנו למדות שמישקלו של הפר בעל פני הכבש הוא כ 700 ק"ג, הוא בן שנה, ויימכר לשחיטה ב 7000 שח.  משקל הבשר הנקי יהיה בערך 300 ק"ג והמחיר לק"ג 70 ש"ח.

אנחנו סקרניות לראות את הפר עובר את המחסום ומחכות לאישור המת"ק. מסתבר שהסיפור מסובך יותר. בעל הפר שרוצה למכרו קנה אותו מאיש אחר וכדי להעבירו הוא צריך להוכיח את בעלותו ( אולי גנב את הפר) על ידי הבאת קבלה/אישור מהמוכר. המוכר נמצא רחוק היום וקבלת האישור תיקח הרבה זמן. עכשיו הוא עצבני מאד, זוהי הפעם הראשונה שהוא עוסק בכך וכלל לא היה מוכן לכל הבירוקרטיה הזאת.

 

אנחנו תוהות מה למחסום ביטחוני ולשמירה על חוקים אזרחיים.

 

15:40 אנחנו עוזבות בדיוק כשהפר פותח בבריחה לתוך השדה וצריך לרוץ להחזירו. הוא הוחזר.