בית לחם הצד הפלסטיני, יום ו' 17.8.2012, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
נתניה גינזבורג וחנה בר"ג (מדווחת)
Aug-17-2012
|
Morning

יום ששי 17 באוגוסט 2012 החמישי לרמדאן

 משמרת מ-08:30 -12:00

כללי: הכביש המוביל למחסום נחסם לתחבורה של מכוניות פרטיות ופונה לצורך התחבורה הציבורית. בתור עמדו אוטובוסים רבים שהעלו נוסעים בזה אחר זה ונסעו לכוון העיר העתיקה. היום לא חווינו את נהירת ההמונים שפגשנו בשבועות הקודמים. התרשמנו כי עברו פחות אנשים, ובמיוחד פחות נשים, שאולי היו עסוקות בהכנות לחג. לקראת צהרים התגברה התנועה.

מסלולים: לא חל שינוי משבוע שעבר, והמעבר היה רצוף ומהיר.

הסהר האדום: שוב חשוב לציין את היעילות והמסירות של מתנדבי הסהר האדום.

המשטרה הפלסטינית: היתה נוכחות גדולה של שוטרות, שוטרים וקציני המשטרה הפלסטינית. מושל בית לחם הגיע היום למחסום וכיבד אותנו במחמאות רבות על פעילותנו ונוכחותנו במקום.

הכוחות הישראליים: רוב החיילים נהגו כראוי, אך השבוע ניכר הרבה יותר מתח בקרב הכוחות, והיו חריגות , אם כי לא רבות, בהתנהגות החיילים. שוב נוכחנו כי חייל בודד יכול להשפיע לרעה על קבוצת חיילים שלמה. בידוק תיקיהן של ילדות קטנות צרם מאד.

המשמרת: השבוע היתה הקפדה רבה על גילאי המעבר מחד אך מאידך ראינו הרבה גברים תחת לגיל 40 שקיבלו אישורי מעבר. קשה לראות את המאוכזבים הנשלחים על עקבותיהם וזה לא נעשה תמיד בדרך עדינה ומכבדת.

סיכום כללי בתום הרמדאן (מצדו הפלסטיני):

ההתנהלות של החיילים, המג"בניקים, המ"צדיקים והמת"קניקים היתה ראויה ומכבדת. לעומת זאת נוכחנו שוב ושוב בהתנהגות מכוערת ואפילו משפילה של מאבטחי החברה האזרחית. לצערנו היתה להם לעיתים השפעה רעה על השוטרים והחיילים שעמדו בקרבתם. נוכחותם של קצינים רבים, מהמשטרה, הצבא מג"ב והמת"ק תרמה רבות לרצף המעבר וריסנה את החיילים. הסידורים הפיזיים במקום השתפרו מהשנים הקודמות ותרמו למעבר מהיר, גם בשבועות שבהם עברו במקום אלפים רבים. המצננים הקלו במיוחד על הנשים העטופות מכף רגל ועד ראש.

חופש הפולחן, שמדינת ישראל חוזרת ומתפארת בו, נרמס ברגל גסה. מי לתפילה ומי לאכזבה – הכל ביד הבירוקרטיה. להזכירנו מי השולט ובידי מי הכח.