שלום עכשיו דרשה מרש"ת להסיר את החסימה מאתר האינטרנט שלה בנתב"ג | מחסוםווטש
אורנית, מהצד הזה של הגדר

שלום עכשיו דרשה מרש"ת להסיר את החסימה מאתר האינטרנט שלה בנתב"ג

שלום עכשיו דרשה מרש"ת להסיר את החסימה מאתר האינטרנט שלה בנתב"ג

חמישי, 6 ינואר, 2011
source: 
הארץ Online
מְחַבֵּר/ת: 
ספי קרופסקי

 

בעקבות הפרסום ב"הארץ" על חסימת אתרים פוליטיים, פנתה התנועה לרש"ת ומסרה כי אם לא תוסר החסימה, ינקטו בצעדים משפטיים
תנועות שלום עכשיו והפורום המשפטי למען ארץ ישראל פנו היום (חמישי) לרשות שדות התעופה (רש"ת) בדרישה להסיר את החסימה מאתרי האינטרנט שלהם בשטח הטרמינל בנמל התעופה בן גוריון. במכתב ששיגר עו"ד מיכאל ספרד המייצג את שלום עכשיו למנכ"ל רש"ת, קובי מור, נכתב כי אם החסימה לא תוסר, בכוונתם לנקוט בהליכים משפטיים נגד הרשות.

ב"הארץ" פורסם הבוקר כי כמה אתרי אינטרנט של תנועות פוליטיות משמאל ומימין נחסמו לגלישה בשטח הטרמינל בנתב"ג. האתרים נחסמו על ידי תוכנת אבטחת מידע, שהגדירה אותם כ"אידיאולוגים" ובשל כך כמסוכנים. 


 ברשימת האתרים שנחסמו נמנים ארגוני השמאל שוברים שתיקה, מחסום ווטש, תעאיוש ושלום עכשיו, וכן ארגוני ימין ובהם הפורום המשפטי למען ארץ ישראל והמטה העולמי למען הצלת העם והארץ. עם זאת, ניסיונות להתחבר לאתרים של מפלגות ולאתרים אחרים בעלי זיקה פוליטית, בהם של ארגון אם תרצו ומרכז אדוה, צלחו ללא מגבלות.

עו"ד ספרד כתב היום בפנייתו כי "חסימת גישה לאתרים על ידי גופים שלטוניים, אשר כל חטאם כי מובעות בהם דעות פוליטיות לגיטימיות, היא מאפיין של משטרים אפלים שלרובם אף אין קווי טיסה ישירים מישראל ואשר מדינת ישראל בוודאי אינה רוצה להימנות עליהם".

גם הפורום המשפטי למען ארץ ישראל שיגר היום מכתב למנכ"ל הרשות בעקבות הפרסום ב"הארץ". "לתדהמתנו, היום פורסם כי הגישה לאתר האינטרנט שלנו חסומה לגולשים בטרמינל בנתב"ג", נכתב בפנייתם. "כידוע, רשות שדות התעופה היא חברה ממשלתית ובשל כך אין לה זכות להגביל גישה למידע. מדובר בפגיעה בחופש המחשבה ובחופש המצפון". עוד נכתב כי "התנהלות זו אינה ראויה למדינה דמוקרטית ולמדינה שבה חופש הביטוי הוא זכות בסיסית המעוגנת בחוקי היסוד". בפורום ביקשו מהמנכ"ל לבדוק את הנושא ולהפסיק באופן מיידי להגביל את הגלישה לאתרם.

יש לציין כי רש"ת מספקת שירותי רשת אלחוטית לציבור הנוסעים בנתב"ג באמצעות ספק האינטרנט 012. עם פרסום הפרטים הבהירו ברש"ת כי לא היה ידוע להם על החסימה לפני כן, וכי "בעקבות פניית 'הארץ' הסתבר כי חברת 012 משתמשת בכלי טכנולוגי שמבצע את הסינון הזה, שכלל קטגוריה של אתרים שהוגדרו על ידי אותו כלי טכנולוגי כמעוררי מחלוקת". ברש"ת הבהירו כי בכוונתם לבחון את הנושא לעומק ולבצע במידת הצורך את השינויים הנדרשים.