'Anin, Barta'a-Reihan, Tura-Shaked, Ya'bed-Dotan

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
Tzafrira Zamir, Neta Golan (Reporting) Translation: Bracha Ben-Avraham
Feb-23-2017
|
Afternoon

14:50 – A'anin Checkpoint

We as well as the soldiers arrived a bit early.   About 20 people and two tractors were already waiting and the checkpoint opened at 15:00 before the official opening time.  Everyone crossed, including those who arrived a little after 15:00.

15:15 – Tura – Shaked Checkpoint

A woman with a babyinfo-icon and three other small children and many large bags were waiting under the shed for a ride to Um Reihan in the seamline zone.  A young man, a boy and a tractor crossed to the West Bank.  Another woman was waiting for her husband to come with their car, which was being checked.  Two young men crossed with a wagon pulled by a donkey prancing merrily.  That was all the traffic that arrived at this hour. 

15:40 – We met A. at Reihan Barta'a Checkpoint on the Palestinian side.  He had finally succeeded in obtaining a permit to enter Israel after being banned for many years and a lot of effort on the part of Tami. Unfortunately, after only 12 days at work a large brick fell on his head and he was injured.  Luckily he was wearing a helmet and was not more seriously injured.  His right elbow was broken and he was taken to Bailinson Hospital (Israel) in an ambulance and underwent surgery and was hospitalized.  He was well cared for and went back for a follow-up visit and will go back in March for another follow-up checkup.    He has six months of sick leave but was not paid for the 12 days that he worked.   He has also not received approval for payment of his hospitalization from the National Insurance Institute or financial compensation for the six weeks he is not working.  We gave him the phone humbler of the workers' hotline and hope they can help.      

16:00 – Yaabed Dotan Checkpoint

 

20170223_162155.jpg
 the deep potholes in the road in the middle of the checkpoint make it difficult for the cars to pass
Yaabed Dotan c.p 23/2/2017 photo Neta Golan

 

There is not a long line of cars at this hour.  The dirt road is still blocked with barbed wire.  There is still enough space between the concrete blocks for cars to pass through in both directions at once.  It is very difficult for trucks to pass through, and the potholes in the road in the middle of the checkpoint make it difficult to maneuver.  The picture does not show how deep the potholes are.  

A settler from Mevo Dotan stopped and asked if we needed help.  We explained to him what we were doing and he sincerely wished us well.  When we were ready to leave two army cars pulled up and an officer ordered us to stop and told the other driver to check to see who we were.  The soldier spoke with us and then wished us a pleasant day.  

16:30 – Barta'a Checkpoint, Palestinian Side

The parking lots at the checkpoint and along the road are full.  One of the cars has a sticker on the window in Arabic and Hebrew saying that parking is forbidden.  We parked outside.  A large group of people are returning home at this hour.  A prayer corner is being set up underneath the shed with a divider and door, and there are prayer rugs spread on the floor.  We were told that East Barta'a Regional Council is setting up the mosque.  

17:00 – On our way back to the car people approached us who had been banned from entering Israel.  We gave them Sylvia's phone number and wished them luck.

 

צפון   23/02/2017
צפרירה זמיר, נטע גולן (מדווחת)

14:50 מחסום עאנין
14:50 הקדמנו קצת, גם החיילים הקדימו. כ-20 איש ושני טרקטורים כבר ממתינים והמחסום נפתח בשלוש, לפני שעה הרשמית. כולם עוברים, גם אלה שמגיעים קצת אחרי שלוש.

15:15 מחסום טורה-שקד
אישה עם תינוק ועוד שלושה בנים קטנים וצרורות גדולים ממתינים בסככה להסעה לאום ריחן במרחב התפר. לגדה עוברים צעיר וילד וטרקטור אחד. עוד אשה ממתינה למכונית של בעלה שנבדקת במחסום, ועוברים גם שני נערים בעגלה רתומה לחמור המקפץ בעליזות. זו כל התנועה בשעה זו.

 15:40 פגישה עם א' סמוך למחסום ברטעה בצד הפלסטיני

א' זכה לקבל אישור כניסה לישראל ומקום עבודה אחרי שנים רבות של מניעה ומאמצים רבים של תמי. לרוע מזלו, אחרי 12 ימי עבודה נפל עליו בלוק גדול, הוא נפגע בראשו ולמרבה המזל היה חבוש בקסדה ונמנעה פגיעה חמורה יותר. מרפק ימינו נשבר והוא הובהל באמבולנס לבית חולים בלינסון לניתוח. ושבר את מרפק ימין. למרבה המזל חבש קסדהביום השנים עשר לעבודתו בבניין, נפל עליו בלוק גדול וכבד וגרם לפגיעה בראשו ולשבר במרפק ידו הימנית. למזלו היה א' חבוש קסדת מגן שהגנה על ראשו מפגיעה חמורה יותר. הוא עבר ניתוח ואושפז. נראה שהטיפול היה טוב ומסור. א' היה כבר בביקורת אחת ומוזמן באמצע מרס לביקורת נוספת. בסיכום האשפוז מוזכרת גם חופשת מחלה של שישה שבועות. א' לא קיבל שכר עבור 12 הימים שעבד. הוא לא קיבל בינתיים גם אישור מביטוח לאומי עבור התשלום לבית החולים ועבור ימי חופשת המחלה. נתנו לו את מספר הטלפון של קו לעובד, בתקווה שיוכלו לסייע.

16:00 מחסום יעבד-דותן

 

20170223_162155.jpg
מחסום יעבד-דותן החריצים העמוקים בכביש במרכז המחסום

בשעה זו אין תור של מכוניות. דרך העפר עדיין חסומה בתיל. אולי הגדילו קצת את הרווח בין קוביות הבטון, כך שיכולות לעבור מכוניות בשני הכיוונים בו זמנית. למשאית קשה מאוד לתמרן בין הבטונדות. גם החריצים בכביש במרכז המחסום מכבידים מאוד. בתמונה לא רואים את עומק חריצים.
מתנחל ממבוא דותן עוצרinfo-icon ושואל אם אנחנו זקוקות לעזרה. הסברנו לו מי ומה אנחנו והוא אחל לנו כל טוב בכנות. כשעזבנו נזעקות לעברנו שתי מכוניות צבאיות, קצין הורה לנו בתקיפות לעצור ואמר לנהג המכונית השנייה לברר מי אנחנו. החייל מברר ואף הוא מאחל לנו יום נעים.

16:30 מחסום ברטעה הצד הפלסטיני

מגרשי החנייה בתחום המחסום ובסביבתו מלאים. על חלון אחת המכוניות מדבקה גדולה ועליה כתוב בערבית ובעברית שהחנייה במקום אסורה. חנינו בחוץ.
המון רב של אנשים חוזרים בשעה זו מעבודתם. בסככה הולכת ומוקמת פינת תפילה מושקעת עם מחיצות ודלת. על הרצפה פרושים שטיחים לתפילה. נאמר לנו שמועצת ברטעה (המזרחית כנראה) מקימה את ה"מסגד". דוכן התה והחטיפים פעיל גם הוא.

17:00 בדרך למכונית פנו אלינו אנשים שקיבלו מניעת כניסה לישראל מסיבה לא ידועה. נתנו להם את מספרי הטלפון של סילביה ואיחלנו הצלחה.

  

 

 

 

 

From: neta_g [mailto:[email protected]]

 

 

מחסום עאנין
14:50 הקדמנו קצת, גם החיילים הקדימו. כ-20 איש ושני טרקטורים כבר ממתינים לפתיחת המחסום. החיילים פותחים את שערי המחסום ולפני 15:00, שעת הפתיחה הרשמית, כולם עוברים. אנשים נוספים ושלושה טרקטורים מגיעים קצת אחרי שלוש. עוברים מיד.

15:15 מחסום טורה-שקד
אישה עם תינוק, שלושה בנים קטנים וצרורות גדולים ממתינים בסככה למכונית שתסיע אותם לאום א ריחן. לגדה עוברים צעיר וילד וגם טרקטור אחד. למרחב התפר עוברת אישה, מחכה למכונית ובה בעלה ועוברים גם שני נערים בעגלה רתומה לחמור המקפץ בעליזות. זו כל התנועה בשעה זו.

15:40 פגישה עם א' סמוך למחסום ברטעה-ריחן, הצד הפלסטיני
א' זכה לקבל אישור כניסה לישראל ומקום עבודה אחרי שנים רבות של מניעה ומאמצים רבים של תמי. לרוע מזלו, ביום ה-12 לעבודתו בבניין, נפל עליו בלוק גדול וכבד, פגע בראשו וגרם לשבר במרפק ידו הימנית. למזלו היה חבוש בקסדת מגן שהגנה על ראשו מפגיעה חמורה יותר. למקום הוזעקו אמבולנס ומשטרה וא' הועבר לטיפול בבית החולים בילינסון, לא רחוק ממקום עבודתו. הוא נבדק, אושפז ונותח בידו. נראה שהטיפול היה טוב ומסור. א' היה כבר בביקורת אחת ומוזמן באמצע מרס לביקורת נוספת. בסיכום האשפוז מוזכרת גם חופשת מחלה של שישה שבועות. א' לא קיבל שכר עבור 12  הימים שעבד. הוא לא קיבל בינתיים גם אישור מביטוח לאומי עבור התשלום לבית החולים ועבור ימי חופשת המחלה. נתנו לו את מספר הטלפון של קו לעובד בתקווה שיוכלו לסייע.

16:00 מחסום יעבד-דותן

 

20170223_162155.jpg
מחסום יעבד-דותן החריצים העמוקים בכביש במרכז המחסום

אין תור של מכוניות. דרך העפר עדיין חסומה בתלתלית תיל, אבל אולי הגדילו קצת את הרווח בין קוביות הבטון, באופן שיכולות לעבור מכוניות בשני הכיוונים בו זמנית. בעיה מתעוררת כשמגיעה משאית ומתקשה לתמרון בין קוביות הבטון. החריצים המוגזמים בכביש ממש מקפיצים את המכוניות (אפשר להבחין בהם בצילום אך לא בעומקם).

מתנחל ממבוא דותן עוצר לידינו ושואל אם אנחנו זקוקות לעזרה. גם כשאנחנו מסבירות לו מה מעשינו במקום הוא מאחל לנו, בכנות, כל טוב. כשאנחנו רוצות לעזוב נזעקות לעברנו שתי מכוניות צבאיות, כנראה מאלו שניצבות על הכביש בין הצומת למחסום. קצין מורה לנו בתקיפות לעצור ואומר לנהג המכונית השנייה לברר מי אנחנו. החייל מברר ואף הוא מאחל לנו יום נעים.

16:30 מחסום ברטעה-ריחן, הצד הפלסטיני
מגרשי החנייה בתחום המחסום ובסביבתו מלאים. אנחנו חונות בצד הכביש ומבחינות שעל חלון אחת המכוניות מדבקה גדולה ועליה כתוב בערבית ובעברית שהחנייה במקום אסורה.

המון, אבל ממש המון, אנשים חוזרים בשעה זו מעבודתם. בסככה הולכת ומתפתחת פינת תפילה עם כל האבזור הנדרש, תחומה במסגרות מתכת ונקבעה כבר דלת. דופן אחת מכוסה בדים והאחרות עדיין חשופות. על הרצפה פרושים שטיחים לתפילה. לשאלתנו עונים שמועצת ברטעה (המזרחית, כנראה) מקימה את ה"מסגד". לידו ממשיך לפעול דוכן התה והחטיפים.

17:00 אנחנו עוזבות. בדרכנו למכונית פונים אלינו אנשים שהם, או קרובי משפחתם, מנועים מסיבות שונות או עלומות. אנחנו נותנות להם את הפתקים של סילביה ומאחלות הצלחה.