מת"ק עציון: אם הצבא לא מתמודד עם בעיות שגרתיות

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
שלומית שטייניץ, נתניה גינזבורג (דיווח וצילום), שולי בר תרגום
Jan-3-2022
|
Morning

לפני מספר שבועות דיווחתי שהשער המוביל לחלק התעשייתי של המחסום תוקן, שיש לו ידית ואינטרקום, כך שאנשים כבר לא יאלצו עוד ללכת מסביב בדרך הארוכה. ובכן, כמה שבועות לאחר מכן, כשהגענו היום, קר מאוד ומטפטף, מצאנו איש שעומד ומחכה ליד אותו השער. השער נעול, אין ידית, אין אינטרקום.
האיש הגיע עם ניירת של האדמה שלו, שהמתנחלים מוכנים לתת לו עבורה סכום גדול מאוד. הוא מסרב להם שוב ושוב וכמובן שהם מטרידים אותו. לפחות היה בידו מספר הטלפון של האדם שאליו נאמר לו לבוא והאיש יצא מייד לפגוש אותו.

מלבד עניין השער לעיל, תוסיפו גם את הקור העז בחדר ההמתנה, את השירותים המטונפים לגברים בחוץ, את שירותי הנשים הנעולים במשך שבועות, ומצנן למים שאין בו מיִם... האם זה מסמל את הבוז של הצבא לבעיות של הפלסטינים, או אומר, מה שצריך מאוד להדאיג אותנו האזרחים, שאם הצבא אינו מסוגל להתמודד עם בעיות הכי שגרתיות עד כמה יהיה מסוגל להתמודד עם סכנה אמיתית.

שוב פנו אלינו מספר אנשים שקיבלו את החיסונים ועדיין מסרבים להעבירם במחסום. אנו מציעות להם כעזרה ראשונה לפנות לרשות הפלסטינית ואז מפנות אותם לצוות של סילביה.

פלסטיני שעובד עבור האו"ם הוכרז כעת כמנוע מעבר לישראל מטעם השב"כ, וזו בעיה מכיוון שאין לו דרך לגלות את הסיבה.

די התבלבלנו מאדם שיצא מהמשרדים ואמר שהחייל לא ימסור לו מסמך בדבר ההאשמה נגדו, כי הוא צריך ללכת ל"בית מיספטיים" ולא נמסר לו שום מידע נוסף. הוא הגיע למת"ק ביום חמישי, אמרו לו לבוא היום לשוטר האחראי, אבל גם היום אין שוטר אחראי. שלומית כתבה לא', שהשיב שהכוונה ל"משרד המשפטים", אבל לאיש אין שמץ של מושג במה מדובר. כמו תמיד העברנו אותו ל Leap ולסילביה. סילביה, אם את יודעת על מה מדובר בבקשה ספרי לנו.

אין הרבה מידע בדוח הזה, בעיקר טיפלנו באותן הבעיות שוב ושוב.