דרום הר חברון, חברון, סנסנה (מעבר מיתר)

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
סמדר ומיכל (מצלמת ומדווחת)
Aug-24-2021
|
Morning

אחרי הרבה זמן שלא היינו בחברון, גם בגלל אילוצי הקורונה וגם כי הארועים בדרום הר חברון היו קשים ותכופים ונסענו הרבה לשם.

קודם כל מחסום"11"

הפירצה בגדר שליד מחסום מיתר לא תוקנה כמובן. תמונות שיירת המכוניות החונות שם וכמות העוברים ושבים מדברות בעד עצמם. לו הייתי מאמינה בנחיצותם של מחסום וחומה הייתי מודאגת מאד. בינתיים החלמאות בלתי נתפסת.

התמונה של תחנת דלק שהורכבה על גבי מכונית אי שם מוכיחה שוב כמה נכונה האמירה: "הצורך הוא אבי ההמצאה".

בחברון 

על ציר המתפללים נבנה פילבוקס חדש וכל האזור נראה שיש הערכות ביטחונית אחרת.

בכניסה לעיר נוספו כרזות על קדושתה של עיר האבות. ברחוב השוהדא נוספו גרפיטים עם מגיני דוד על בתי פלסטיניים. השקט מתוח אחרי ארועים קשים שבוע קודם בין מתנחלים ןפלסטינים. עיר רפאים למראית עין.

אידריס יוצא להגיד שלום עפ"י בקשתנו ומראה בגאווה את התעודה שקיבל מהישוב היהודי בחברון על התנהגותו האנושית  בכמה מקרים בעבר. אדם נדיר אידריס שמתעקש לחלץ כל מי שנקלע לצרה ולא איכפת לו מי הוא. (סיפרנו בעבר על כך). אידריס  מספר על המצב הקשה בעיר מנקודת מבטו. מבלי להיכנס לפרטים ומבלי לנקוט עמדה, רק אגיד שמסתמנים יחסים קשים בינם לבין עצמם. גם הרשות הפלסטינית וגם שלטונות הכיבוש קוטפים פירות (כל אחד ממניעיו) מהסכסוכים הפנימים וחילוקי הדעות.

הפרד ומשול תמיד הייתה והווה פרקטיקה שמשרתת את השולט.

מול רחבת מערת המכפלה השוממת פתח עבד את חנותו בתקווה לקושש מעט פרנסה בכל זאת. המצב מאד קשה בעלי החנויות  נראים שפופים ומוזנחים. החיילות המאבטחות ממהרות לברר מי אנחנו בצאתנו מחנותו של עבד.

נסענו גם למשפחת ג'אבר שגרה למרגלות שכונת נופי ממרא. מתחת לעץ תות ענק ולידו עצי תאנה עמוסי פרי והגפנים המניבות, חי יוסרי, אחיו של עטאא ג'אבר, ב"בית" עם אשתו ההרה ושתי בנותיהן הקטנות. הדיסונאנס בין הבוסתן הנפלא ובין מבנה המגורים הזה זועק לשמים. אדמות המשפחה ננגסו וננגשו עי בוני קרית ארבע ועפ"י האירועים שם זה לא נגמר.

התעודה שאידריס קיבל מהיישוב היהודי בחברון
תחנת הדלק שהורכבה על גבי מכונית