טובא - ביקור בבית סוג'וד

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
סמדר ומיכל (מצלמת ומדווחת)
Jul-29-2021
|
Morning
ביקור בבית סוג'וד

 

נסענו לטובא לבקשת עלי עווד פעיל מקומי.

להזכירכן, טובא זה הישוב הקטנטן שנמצא במרחק 2.5 קמ מא-תוואני, ממנו יוצאים מידי בוקר הילדים ברגל לביה"ס שם, ו'נהנים' מהליווי של צה"ל כמסוכם (אם הוא לא בתעסוקה מבצעית), כדי שמתנחבלי חוות מעון לא יתנפלו עליהם. צה"ל חלש מדי ולא יכול להתגבר עליהם. יותר קל לו ללוות את הילדים (חלם כבר אמרנו?). שם גרה סוג'וד המקסימה ששוחחה עם גליה עוז. בתמונה, היא יושבת בין מוחמד לאביה.

התמונ אומרת הכל על רמת החיים של תושבי המקום.

בכדי להגיע לטובא צריך לעשות סיבוב עצום: חצי שעה במקום 10 דקות, מאחר ואי אפשר לנסוע בדרך שליד ההתנחלויות מעון וחוות מעון. אבל זה כמובן אסור. מסיבה זו, ילדי טובא מִטּלטלים פעמיים ביום, בדרך עוקפת, שהיא דרך לא דרך. קשה להבין עד שלא חווים.

עלי מראה לנו בשמחה את כל כמות ערמות הקש שרכשו בזכות תרומות במקום  אלה ששרפו להם המתנחלים לפני כחודש. עלי רוצה מאוד להקים מגרש משחקים לילדים בשטח שנראה על פניו מתאים, בין בתי הישוב לבין חוות מעון, ממש באזור הדרך שעושים הילדים מדי יום. הוא הבטיח שיהיה אחראי לפרוייקט הזה. הבטחתי לנסות  לראות מה ניתן לעשות, אולי בעזרת הניסיון והקשרים של בומה ענבר.  אם מי מכן חושבת שיכולה  לעזור בעצה או מעשה אשמח.

עכשיו אחרי כתבתו של יגאל מוסקו ראו כולם איך נראים החיים שם ויהיה אולי איזה גל של איכפתיות לדקה וחצי.

ליד מחסום מיתר חזרה פעילות השב"חים ליד הפירצה בגדר. הם כלכך מסוכנים למדינה שכוחות הבטחון מעלימים עין על מכל המתרחש שם לאור יום. מישהו מכיר בעובדה שכוח האדם הזה מאד נחוץ ולא ניתן לוותר עליו.

חלם? כשרון נדיר של יכולת לשיר בשני קולות? מי  יודע.