דרום הר חברון, חברון, מעבר דורא-אל פוואר, סנסנה (מעבר מיתר)

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
מוחמד, ג'ודי (מצלמת), מירה (מדווחת)
Jun-29-2021
|
Morning
צומת אברהם

מחסום מיתר - מלא רכבים. יש מעבר של הרבה פועלים לעבודה בישראל.
על גבעה בקרבת המאחז הלא חוקי אשתמוע (כביש שישים): רועה מתנחל, עם עיזים. כדאי לפקוח עיניים, אם בקרוב יצוץ גם אהל תמים למראה.
הכניסות לכפרים ולעיירות פתוחות.  צומת דורה-אלפאוור, בין עיירה פלסטינית למחנה פליטים,  נקראת עכשיו "צומת אברהם", על שם אברהם אשר שנרצח שם  -- יש תמונה. ממש הזוי.. 
לשלטים האדומים שאוסרים על כניסה לשטח  איי נוספו שלטים צהובים.
המשמרת לחברון עמדה בסימן "מבצע טלפונים" -- בעקבות הטלפונים של ע' ועוד ע' , פעילים חברתיים שגרים בתוך חברון, באזור של השכונות היהודיות, H2. אחד מהם גר במעלה הדרך לשכונת תל-רומיידה היהודית, והוא זה שצילם את הסרטון על "עלילות אלאור עזריה". השני גר על ציר ציון, בין קרית ארבע למערת המכפלה שניהם, כמובן לא מורשים להגיע ברכב לביתם..
הסיפור שלהם התחיל כאשר הם עבדו בחלקת אדמה השייכת למשפחת ג'אבר, מול הכניסה הראשית לקרית ארבע, מעברו השני של הכביש. הם היציתו מדורה, במטרה לנכש עשבים. חלקה זו, כמו שאר אדמות המשפחה ליד הכניסה לקרית ארבע נמצאת בחיכוך תמידי עם המתנחלים, הלוטשים עיניהם לשטח זה, שהוא ממש המשך של ההתנחלות. מתנחל שמנהל את המריבה על חלקת הקרקע הגיע, וקרא לצבא, שכנראה הזעיק גם את המשטרה. ע' וע' נעצרו, ואחר כך שוחררו בערבות.  חפציהם ומסמכיהם הוחזרו להם,  אבל ללא הטלפונים. מאז, ע' וע' פנו מספר פעמים לתחנת המשטרה של קרית ארבע (בשכונת גבעת-האבות), אבל תמיד נידחו בנימוקים מינהלתיים וביורוקרטיים שונים ומשונים.
אז אנחנו נחלצנו למבצע טלפונים.
קיבלנו ייפויי כח, ניסינו ליצור קשר עם תחנת המשטרמ בגבעת האבות - ללא הצלחה: שער סגור, אין אף אחד, אין מענה טלפוני. אבל בתחנת המשטרה במערת המכפלה השוטרים א' וא' הושיטו יד, ביררו, וגילו שהטלפונים, יחד עם תיקי החקירה הועברו ללשכת הפצ"ר בעטרות.
למחרת - שזה הבוקר, חגית ביררה בלשכת הפצ"ר, וסוף סוף התברר שהטלפונים הם חלק מתיקי החקירה, ורק עורך דין יכול לשחררם. סוף לעכשיו של פרשת הטלפונים.
ביורוקרטיה קשה, שהכיבוש מסבך עוד יותר.
ולי רק שאלה: אילולא היו ע' וע' פעילים חברתיים שמעצבנים את השליטה היהודית במרכז חברון, ואילולא היו פלסטינים שההתנחלות רוצה את שטחם, גם אז היו נעצרים כלכך בקלות?