מחסום טורה-שקד: אזרחים מתחקרים פלסטינית??

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
חנה הלר (מדווחת) ותמי ריטוב (מצלמת)
May-27-2021
|
Afternoon

 16.40 – 15.30

מחסום טורה – 15.40  כשהגענו למחסום עמדו לפני הכניסה שתי מכוניות של האחראים הביטחון בהתנחלויות טל מנשה וחיננית. איש הביטחון של חיננית (עם נשק, כמובן)  עצר תושבת מטורה המזרחית שעברה במחסום ובדק בעזרת הטלפון פרטים על אשה זו. לא ברור לנו באיזו רשות (או מוסד) יש לו גישה לנתונים, גם לא ברור האם יש לו סמכות לעצור אנשים רחוק מן ההתנחלות. האשה ספרה לנו שעברה את המחסום כדי לנסוע לאום אל פחם אבל נזקקה לשירותים ונכנסה למטע הזיתים הסמוך. בעוון השוטטות הזו הם הגיעו ועצרו אותה. הנהג שבא לקחתה עמד בצד וחיכה בשקט לגמר ה"בירורים". כשאנחנו התעניינו בפרטים, ה"בירור" נגמר והם יצאו לאום אל פחם בשלום.

ארבע מכוניות וכמה אנשים עם ילדים מגיעים מג'נין לביתם במרחב התפר. אחד מהם קנה בג'נין תריס מגולל ובחדר הבידוק עוכב ונשאל  על מקור התריס ועוד...

מעט אנשים וכמה מכוניות עוברים במהירות ממרחב התפר לגדה.

בהתנחלות שקד הסמוכה ממשיכים להתרחב ומכוניות עם עפר יוצרות תל חיץ גבוה קרוב מאד לבתי דהר אל מלח.

נסענו לכביש 611 ברטעה-חריש.  ליד אחת הפרצות בגדרההפרדה ראינו שהפרצה עדיין קיימת ומשמשת פועלים החוזרים מהעבודה בחריש.

מחסום ברטעה – 16.20 במגרש החניה העליון עומד סוחר מעאבלין ומוכר דגים. במגרש התחתון בצד הגדה, אסורה כנראה מכירת מזון. מכונית עם אבטיחים עומדת בכביש המוביל למחסום ומכריזה ברמקול על הסחורה. מאות פועלים מגיעים מעבודה בישראל ובמרחב התפר ויורדים בשרוול. הולכי רגל מעטים החוזרים מג'נין לברטעה מעדיפים לעבור דרך מחסום כלי הרכב ולא במסוף ובשרוול. מכוניות עוברות בשני הכיוונים .