א-תוואני - שחרור אחרי מעצר ללא סיבה

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
סמדר ומיכל (מצלמת ומדווחת)
Feb-16-2021
|
Morning
רכיז אחרי ההריסות

בעקבות דיווח של באסל אדרא מא -תוואני על מעצר אביו  נאסר, ושחרורו לאחר 5 ימים, נסענו לבקרם. נאסר מחכה לנו בחוץ, כסאות מסודרים כי כל הזמו מגיעים אנשים לבקרו ולברכו. הוא נעצר ביום  ג' ה-9.2 בלילה ושוחרר ביום ב-15.2. הוא מספר שלפתע הגיעו הרבה כוחות בלילה ועצרו אותו, לשאלתו למה? ענו שמתנחלי חוות מעון התלוננו שזרק עליהם אבנים. כשביקש לראות צו  לא היה להם, אבל טענו שעוד מעט יביאו. בינתיים לקחוהו למת"ק וכלאו אותו בקרוואן. לא נתנו לו מיםinfo-icon ואוכל וכשאמר שקר לו נזפו בו שהוא מבקש משהו. הוא ישן על מזרן דק עם שמיכה דקה.

למחרת לקחו אותו לכלא  עציון, הכניסוהו לחדר עם 50 עצורים, גם ילדים ביניהם, ושם עשה את כל ימי המעצר, כשלא הצליחו להחליט של מי הוא עציר (שמע ויכוחים בין משמר הגבול למשטרה) ומה העבירה המיוחסת  לו. באסל בנו מספר שיש להם סרטונים שמראים במפורש שזורקי האבנים הם המתנחלים.

אכן בית המשפט לא מצא סיבה למעצר ושיחררו אותו עם קנסinfo-icon של 7000 ש"ח, לא פחות ולא יותר.

 כששאלתי עם ניתן לערער ולהוכיח את העוול כאן, הסביר לי שבאסל אומר: את צריכה להבין שכאן שוררים חוק וצדק של כיבוש. אנחנו אף פעם לא צודקים ולא מאמין שיהיה פה משפט צדק. מסתבר שזהו מאסרו ה-9 של נאסר, אבל הפעם לראשונה  באסל חשש מאד לאביו והיה מבוהל ממש כי ההתנהלות של הצבא החמירה לאחרונה.

נאסר אביו שייך לארגון שתושבי האזור הקימו -  Protction Somod Committee, כאקטיביסטים לזכויות אדם ללא אלימות. בזמן האחרון מסייעים  לאנשים מרכיז הסמוכה ומטאוומין שליד סוסיא שהורסים את  "בתיהם" והם חזרו לגור במערות.

 משרדה של גבי לסקי מטפל בענינו של נאסר.

בינתיים צריכים לדרוש שיוחזר אליו הטלפון שנחשב בעיני המשטרה מכשיר שחשוב להם בגיבוש העילה למעצרו. העו"ד שדיברתי איתה אמרה שזה מה שיתבעו עכשיו קודם כול.

נסענו לרכיז לבקר את אמו של הרון אבו עראם ששוכב משותק בביה"ח בחברון, כשנורה בידי חייל צה"ל שהתעקש להשאיר בידו את הגנרטור העלוב החשוב להם כלכך בחייהם במערה. הבאנו להם בגדים וצעצועים. האם מקשרת אותנו עם אריאלה מקבוצת הכפרים. אריאלה מספרת לנו שהצליחה להסדיר את העברתו לשיקום בבית רבקה בפתח תקווה. אנחנו מסבירים לאמא שאריאלה תבוא לבקרה בימים הקרובים ותסביר לה הכול.

אשה נדירה ומופלאה אריאלה.