חבלה - הפרצות בגדר קוראות לצעירים

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
נינה ס' והרצליה א'
Dec-27-2020
|
Afternoon
שגרת כבוש, הכל מתפקד וכולם יודעים את תפקידם.

שעות הפתיחה: 14:00-13:30

13:30  אין ממתינים. בסככה מתחת לספסלים ולצידם זרוקים שימורי אוכל, קופסאות אוכל, חמגשיות וניירות ובקבוקים. כמה בני אדם אכלו שם ולא טרחו לאסוף את השיירים וכל זה הפך לזבל. מפליא שעד כה, בסמפר השנים שאנו באות לשם, מעולם לא היה שם כל כך הרבה לכלוך. לא ברור לנו מי אחראי לנקיון במקום. מבט מהיר באחת הקופסאות המתגלגלות מגלה כמה משפטים בעברית. כנראה חיילים או מטיילים היו שם והשאירו מה שהשאירו לתפארת מדינת ישראל.

הפרצות בגדר קוראות לצעירים שעוברים אותן בזריזות, כולל בעלי אופניים מסורבלות למראה. מאוחר יותר החיילים אומרים שהם סותמים את הפרצות אך הפלסטינים (בעיקר הצעירים, טען באוזנינו אחד מהעוברים ברכב) למדו כיצד לפרוץ אותן ולהשתמש בהן למעבר לכפר וממנו. אבל לדברי חייל - בסך הכל הם כולם הולכים לעבוד.

רכב צבאי מגיע עם חיילים שבאים לבדוק מעבר פלסטינים בפרצות שבגדר. לתפוס אותם? הם מתעניינים לדעת מדוע אנחנו שם. אנחנו מסבירות. אחד החיילים שואל ישירות: בעד ביבי או נגד ביבי? אחר כך הוא שולח לעברנו כמה משפטים עוינים.

13:45  המשטרה הצבאית מגיעה ומעבר הממתינים והמכוניות מתנהל במהירות וביעילות. למונית צהובה אין מתירים לעבור כי אין למונית אישור מעבר והנהג נאלץ לחנות מאחורי שער חבלה ולעבור ברגל. לנהג במכונית עם מספר ישראלי שעובר את השער כדי לסובב את הרכב באזור השער – שם קל יותר להססתובב - ולחזור כלעומת שבא מבהירה אחת החיילות שהוא אינו רשאי לעשות זאת באזור התפר. 

14:00  השערים נסגרים. מאפשרים לאחרונים שמגיעים בשעת האפס, כאשר השערים בסגירה, לעבור בכל זאת.