מת"ק עציון: מעט אנשים אבל הרבה בעיות

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
שלומית ש', נתניה ג' (מדווחת באנגלית) תרגום שולי בר
Feb-24-2020
|
Morning

 10.30 - 12.00

לא הרבה אנשים היו במת"ק, אבל בעיות לא חסרו. גם אם אנחנו לא באמת פותרות אותן, בעיקר רק מייעצות, הם באים לומר תודה כאשר אנחנו עוזבות. אנחנו מרגישות שלמרות שאין אנו יכולות לעזור ממש, כמו ארגונים אחרים, לפחות אנו משאירות אותם בהרגשה שיש ישראלים שיודעים את מצבם ודואגים להם. שמענו אדם אחד מסביר לחברו שאנחנו "זרות" ומיהרתי להסביר שאנחנו ישראליות מירושלים, וכי יש נשים ישראליות כמונו בכל רחבי הארץ שהולכות למחסומים שונים, לכפרים פלסטינים ולמשרדי המינהל האזרחיinfo-icon כדי לראות מה קורה ואם ניתן לעזור, ולפחות לדווח על המצב לארגוני זכויות אדם אחרים ולכל העולם.

ראינו הרבה אנשים שהחזיקו בידיהם אישורי בעלות על הקרקע שלהם.

שירותי הנשים עדיין נעולים. המידע שקיבלנו מאיש הניקיון היה מגוון ומוזר:
1. אף אשה לא באה למת"ק.
2. השירותים נעולים כדי שגברים לא ישתמשו בהם.
3. הבעיות עם הצנרת עדיין לא נפתרו מזה שלושה שבועות. שזה נכון.  שלומית השאירה הודעה על כך לקצין האדיב.

אדם כבן 65 אשר מניעת הכניסה לישראל שלו תסתיים החודש, נתפס כבר הרבה פעמים כשב"ח (שוהה בלתי חוקי) בחיפוש אחר עבודה. הוא הולך בקושי, נשען על מקל. כמה כבר הוא מסוכן לישראל? הסברנו לו וגם מישהו אמר לו בערבית שהוא יצטרך לחכות עד שצו המניעה יימחק מהמחשב. נדמה לנו שהוא התקשה להבין. לפעמים אדם חושב שאנשים שמסבירים לו את הבעיה שוב ושוב, בסופו של דבר יוכלו לעשות משהו בנידון. המלצנו לו  שאם אחרי חודש המניעה עדיין תופיע במחשב, עליו לדבר עם סילביה.

אדם סיפר לנו על אשתו שעברה טיפולי פוריות שעלו 100,000 שקל ושום דבר לא עזר. הוא רוצה לנסות חוות דעת נוספת בישראל, וצריך ללוות את אשתו ,  אך הוא מנוע כניסה לישראל. נ' אמר שהוא יבוא לדבר איתו ויראה מה הוא יכול לעשות. העובדה ש-נ' דובר ערביתinfo-icon מצוינת היא עזרה גדולה. עזבנו מבלי לדעת את התוצאה.גם לא ראינו את נ', אבל אנו בטוחות שיקשיבו לו ויעשו כל מה שאפשר.

צעיר בן 20 רוצה לנסוע לירדן אך הוא מנוע יציאה לחו"ל. מסרנו לו את הטלפון של סילביה.