מת"ק עציון: בן 90 מסכן את ביטחון מדינת ישראל

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
נתניה  ג' (צילום), שלומית  ש', אורה  א' (דיווח)
Feb-3-2020
|
Morning
Seriously? Does this make us safer?

10.40      כשבאנו, ישבו באולם ההמתנה רק שני אנשים : אדם בן  90 ובנו.  הבן  סיפר  ששליחיי השב”כ דפקו על דלתם בשלוש לפנות בוקר , העירו את כל בני הבית כולל ילדים, והזמינו את  בן  התשעים לחקירת  שב”כ  בבוקר.האב  שנשען על מקלו, כבד תנועה, כבד שמיעה וכבד ראייה,  שמהווה כנראה סיכון  לביטחון ישראל,  התייצב כפי שהצטווה,  ב 9 בבוקר בליווי בנו.  עד   11.15  הם לא הוכנסו.  כבר  התכוננו לייעץ להם לחזור הביתה, כאשר  הופיע הקצין  האדיב והמרשים  שכבר  פגשנו, מלווה  בחייל, והחל לשוחח  ולברר  את  עניינו של הזקן. כששמע מה הבעיה, אמר שיעשה מאמצים להתקשר עם השב”כ. 

הוא ניגש גם אל בחורה  שהגיעה בכיסא גלגלים  וציפתה שיפתחו את הכניסה לנכים. היא אמרה שנקבע לה תור לטיפול בבית החולים מוקסד  בירושלים והיא רוצה לקבל רישיון כניסה לישראל.  הקצין עיין במסמך שבידה, גילה  שהוא לקוי, אבל מצא פתרון טכנולוגי שיאפשר לתת לה אישור כניסה לבית החולים.  הוא המשיך לשוחח ולייעץ  והכול באדיבות ויעילות.

הגיעו שני אנשים, מנועי שב”כ, אחד צעיר ואחד כבן  40,  אב  ל 7 ילדים.  כבר  7 חודשים שניהם עובדים במלון. העבודה נעשית באמצעות  קבלן בדואי  שכמובן גוזר קופון גדול משכרם.  בתלוש המשכורת שלהם  נרשמו סכומים קטנים ממה שהרוויחו בפועל  וכן   לא נרשם שיש לאחד מהם 7 ילדים.  הם פנו להנהלת המלון  ויש לשער שזה מה שהביא להפיכתם למנועי  שב”כ.

באולם ההמתנה נתלו מפות חדשות  של אזורי בניה בשטחים. שלחנו את צילומי המפות לחגית עופרן והיא אמרה שרוב האדמות האלו הוכרזו כאדמות מדינה.  כששוחחנו איתה, הגיע  אחד האנשים ש 50 דונם מאדמתו  כלולים בצילומי המפות, הוא אמר  ש 50 הדונם שלו, לא הוכרזו כאדמות מדינה  והוא בא לקבל כך אישור ממחלקת המקרקעים במתק.