כדי לעבור למטע צריך לטפס מעל שלושת האבנים ולאז לעבור מעל קטע גדר התייל שעל הרצפה!

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
נינה ס' והרצליה א'
May-26-2019
|
Afternoon

 

פלאמיה צפון, 914

שעות הפתיחה 13:15-12:45

הקדמנו לבוא וליד באר מיםinfo-icon הוזמנו לגויאבות טריות ויפות ולכוס קפה בחום רב. התעכבנו לשיחה קלה.

12:55  השער כבר היה פתוח ועברו בו הולכי רגל ורוכבי אופניים. מאחורי השער יש סככה גדולה וסגולה, לא ברור מה תפקידה. היא חדשה.

מ' מסר לנו שהשער אמור להיפתח ב-12:45, ובערב הוא נפתח ב-17:50. מעטים עברו. נסענו לפלאמיה דרום.

פלאמיה דרום (ג'יוס מערב), 935

שעות הפתיחה 13:45-13:25

13:15  הגענו לשער. פלסטינים ממתינים, אחד עם טרקטור, הצבא טרם הגיע. הפלסטינים מספרים  שהשער של ג'יוס צפון 965 נפתח להולכי רגל בלבד, כלי רכב אינם יכולים לעבור בו כי המפתח אבד.

13:20  החיילים הגיעו ומאשרים באוזנינו שאכן אין מפתח לשער בג'יוס צפון 965 ולכן רק הולכי רגל יכולים לעבור בו. (ראו תמונה – גם בן אדם לא ממש מתאים לו לעבור כאן בטיפוס מעל גדר התייל והאבנים)  המת"ק הבטיחו לחיילים לספק להם מפתח, אך דבר לא נעשה. למיטב זיכרוני הסיפור הזה נמשך כבר לפחות חודשיים (הצבא הכי חזק במזרח התיכון לא מסוגל לפתוח שער שנעול במנעול פשוט שניתן לחתוך אותו עם מכשיר בין רגע!). עוד אמרו ש"השער " ייפתח שם ב-13:55.

שער 965 - כדי לעבור צריך לטפס מעל שלושת האבנים (שלשמאלן יש גדר תייל) ולאז לעבור מעל קטע גדר התייל שעל הרצפה!

יצאנו לשער ג'יוס ובדרך ראינו המון מטעים עם שתילים חדשים של עצי פרי מסוגים שונים בשטחים שהיו, עד להזזת הגדר,  שדות פרא.

ג'יוס, 965

שעות הפתיחה 13:55- 14.10

הגענו לשער ומיד אחרינו מגיע טנדר עם נערים, כולם לובשים חולצות אחידות עם כיתוב (תמונה מצורפת) בדרכם למסיק זיתים. לידינו עוצרinfo-icon מנהיג הקבוצה ומציג את עצמו: ראש העיר (mayor) ג'יוס.

13:55  החיילים מגיעים. כעת באה קבוצה של מתנדבים צרפתים עם אותן חולצות, הם באו לסייע במסיק. הם מתעניינים בנו ושואלים לאיזה ארגון אנחנו שייכות ואם אנו ישראליות. נינה מסבירה ונותנת לאחת מהם חומר על הארגון שלנו. הצרפתים עוזבים כי באה מונית לקחת אותם.

ראש העיר מתלונן שהם אינם יכולים לצאת למסוק זיתים במטעים שמעבר לגדר ולשער. כיצד יוכלו לעשות זאת ולשאת את הזיתים – על גבם? כשהם הולכים ברגל? – כי אין מפתח לשער? צריך להגיע לכרמים עם כלי רכב כדי למסוק את הזיתים ולהעבירם בעזרתם לעבודה בכפר.

השער נסגר ,אף אחד לא עבר שהרי אי אפשרי לעבור כך.

תלונה שנייה שלו היא שהוא עצמו לא יכול להגיע למטעים שמעבר לשער כי הוא מנוע שב"כinfo-icon! תלונתו: כיצד יכול ראש עיר להיות מנוע שב"כ? מה גם שנגזלת ממנו האפשרות למסוק זיתים בשטחים שלו.

בדרך הביתה עברנו אצל ז' והשארנו אצל ילדיו שקים. הוא עצמו עבד במסיק והודיע בשמחה שיש לו שמן למכירה.