חברון

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Place: 
Observers: 
אריאלה ומיכל (מדווחת ומצלמ). אורחת: סמדר
Jul-2-2019
|
Morning

 

אחרי ארוע התקיפה הקשה של אידריס זהדה הגר ליד המעין בחברון עי מתנחלים ומעצר בנו רק כי הגיע לעזור לאבא שלו, הלכנו לבקרו.

אתמול הצבא לא איפשר לחגית להיכנס ולאידריס לצאת אליה.

היום הגענו ברגל ושמחנו לראות שאדהם בנו שוחרר אמש כשהמסמך שקיבל מהמשטרה מעיד שהוא הנתקף. אידריס מספר איך עיבד את חלקתו  כשלפתע הגיע מתנחל, החל לצעוק שילך מכאן וכשסירב הגיעו עוד שניים, אחד דקר אותו דקירה עמוקה בידו. לשמע צעקותיו הגיע בנו אדהם והחיילים שהוזעקו לשמע הצעקות החליטו לעצור את הבן למרות שאזקו ועצרו את שלושת המתנחלים.

אידריס, שלפני כשנה חילץ אברך שטעה ונכנס לשכונת אבו סנינה מזרועות פלסטינים שכמעט עשו בו לינץ', וקיבל תשבחות רבות מקציני צה"ל, מראה לי את הכתבות שנכתבו עליו בעיתונים ומספר שמוכר כשוחר שלום ע"י כל הגורמים בחברון ולא מבין איך שוב מותקף כך ובנו נעצר סתם ללילה שלם של טלטולים בין משטרת חברון, כלא עופר, מגרש הרוסים וחזרה, כשאיש לא יודע מה לעשות ומועבר כתפוח אדמה חם מיד ליד.

איך שוטר במשטרת חברון אומר לו, כשבא להגיש תלונה, שלם 3000 ש"ח ותשוחרר וכשמסרב מציע לו שישלם 500 ש"ח  ומסרב. איך ממתלונן מנסים להפוך אותו לחשוד.

רק אחרי ויכוח בין הקצינים האחרים שהיה עד לו, אומרים לו ללכת הביתה ללא תשלום וללא נייר כלשהו.

עכשיו ביד חבושה על חתך עמוק מאד שנתפר בביה"ח מספר לנו באצילות וחיוך על היום הנורא שלשום. שעות ישבנו בחצרו ובבית וצופות על הנוף הנפלא שיכול היה להיות בימים כתיקנם ורואות את הבסיס הצבאי בלב העיר.

עכשיו הוא שוקל לתבוע את מי שצריך. אנחנו נעזור כמיטב יכולתנו.