מחסומי הצפון, עאנין: בחג פתחו את המחסום רק ביום רביעי ולא איפשרו ביקורי קרובים בכפרי מרחב התפר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
חנה הלר, פייר נוהג
Jun-10-2019
|
Afternoon

מחסום עאנין -  15.05  25 אנשים ממתינים – ביניהם 3 ילדים שעוזרים לאבותיהם, וארבע נשים שחוזרות מביקור משפחתי באום ריחן. עכשיו אין הרבה עבודה במטעי הזיתים, נשאר רק לרסס ולכן עוברים מעט אנשים. חקלאות אחרת אי אפשר לעשות רק בשני ימים בשבוע. האנשים מתלוננים שבימי החג פתחו את המחסום רק ביום רביעי ולא איפשרו ביקורי קרובים בכפרי מרחב התפרinfo-icon גם בשני הימים האחרים של החג. החיילים מגיעים ב-15.10 פותחים את השערים אחרי 5 דקות. החייל המאבטח מכוון את הנשק אל העוברים והמעבר מתחיל ב-15.25 . 3 טרקטורים עוברים והאנשים נכנסנים בשלשות. המעבר מהיר וללא בעיות.

מחסום טורה – 15.45 בחור צעיר מיעבד מסתובב בשטח המחסום ומנקה אותו. משפחות עם ילדים חוזרים מהעיר הגדולה ג'נין (בגדה) עם קניות. פועלים וטרקטור חוזרים לגדה, המעבר מהיר. בסככה במרחב התפר עומדת אישה מודאגת: היא בדרכה לעבור מטורה (גדה) לביקור משפחתי בדהר אל מלח (כפר קטן סמוך למחסום) יחד עם שני בניה ועוד קרוב משפחה. בן אחד עבר איתה, בן שני בן 15 עוכב קצת וקרוב המשפחה ולנער בן ה-18 לא נתנו לעבור, בגיל זה הוא כבר צריך אישור מעבר על שמו.

מחסום ברטעה – 15.55 אחרי הרמדאן  המחסום חזר לפעילות הרגילה, פועלים רבים חוזרים מישראל לגדה.  מכונית פרטית עם 6 נוסעים הנוסעת לגדה, עוצרת במחסום כלי הרכב, ה נוסעים יורדים, המכונית נבדקת מבפנים ומבחוץ ולאחר כמה דקות  ממשיכה בדרכה. גם מכוניות שעוברות מן הגדה לברטעה עוברות בדיקה יסודית בסככת הבידוק. סטודנטים, תושבי ברטעה עם קניות של ציוד לבית, ונשים עם סלים, חוזרים מן הגדה לברטעה. המעבר בשני הכיוונים מהיר.