מחסומי הצפון: המחסום הענק כמעט שומם: אולי במאי יחדשו לפלסטינים את האישורים

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
חנה ה. פייר נהג ומתורגמן.
Apr-16-2019
|
Morning

מחסום ברטעה – 5.50 – המחסום ששטחו ענק שומם ושקט. אחרונות התופרות וכ-20 פועלים ממתינים  במגרש החניה העליון להסעה למקומות העבודה. אנשים ספורים עולים מן המסוף ולשאלתי עונים שהם עובדים בברטעה, בשח"ק (אזור תעשיה במרחב התפר שיש בו כ-10 מפעלים) ובהתנחלויות של מרחב התפרinfo-icon. הקיוסק שומם גם כן, ובעליו שמע שאולי במאי יחדשו לפלסטינים את האישורים. במסוף פתוחים רק 2 מבין 8 האשנבים, בכל אחד יושבים 2 עובדים שמפטפטים באין עבודה. מחסום שעד לא מזמן עברו בו אלפים כל בוקר הפך למחסום שמשרת רק כמה מאות.

לחלק מן העוברים יש 2 אישורים : אישור אחד לעבודה בישראל (שעולה להם 2500 שקל לחודש לקבלן)  שבו לא מצוין מחסום המוצא ואישור אחד למעבר למרחב התפר במחסום ברטעה בלבד.
מספרים לנו שהצבא נכנס בלילות לברטעה לחפש שוהים בלתי חוקיים ועוצר גם פלסטינאים שיש להם אישור ללון בברטעה.

מחסום טורה – 6.45 – למרות שהיום יום שלישי  והמחסום צריך להיפתח ב-6.30 (רק בחמישי-שבת הפתיחה הרשמית היא ב-7.00) השערים עדיין נעולים. שוב נועלים את כל השערים ונקווה שהפדיחות עם המנעולים החלודים ואבדן המפתחות לא יחזרו. החיילים מגיעים ופותחים את המחסום ב-6.50, הפלסטיני הראשון יוצא למרחב התפר רק ב-7.05, כי "זה מה שבא להם, וגם אתמול פתחו רק ב-7.00," הוא אומר.  מספר פועלים חוזרים משח"ק לטורה וכמה יוצאים לשם עכשיו. כעשר מכוניות עוברות מן הגדה למרחב התפר ולוקחות איתם פועלים שעברו דרך חדר הבידוק. הנערות ממרחב התפר עוברות את המחסום במהירות לבית הספר בטורה.