במה מתבייש בני גנץ? | Machsomwatch
אורנית, מהצד הזה של הגדר

במה מתבייש בני גנץ?

מיקי גיצין מנכ"ל הקרן החדשה לישראל

חברות מחסוםווטש פועלות למען קיום זכויות אדם בסיסיות לכולנו!
במה מתבייש בני גנץ?

הפוליטיקאי הטרי "הואשם" בכך שאשתו השתתפה בפעילות של ארגון מחסום ווטש השמאלני רחמנא ליצלן. במקום להכחיש, זה מה שהוא היה אמור להגיד

מיקי גיצין פורסם:  08.01.19 , 17:13

בני גנץ ב 2015 (צילום: AP)

בני גנץ (צילום: AP)

שלום מר בני גנץ,

ראשית אני רוצה לברך אותך על כניסתך לפוליטיקה.
חשוב שיותר ויותר אנשים ערכיים ייכנסו לזירה הציבורית ויפעלו למען מדינת ישראל טובה יותר. השתיקה שלך היוותה, כך התברר, כר פורה לכותרות שליליות, אך בניגוד למה שאתה אולי חושב, נפלה בידיך הזדמנות פז.
אני יודע שמדובר בפייק ניוז, בשמועה שקרית מכוונת שלפיה אשתך רויטל לוקחת או לקחה חלק פעיל במחסום ווטש, אבל האמת היא שזה בכלל לא משנה. מה שמשנה הוא שתנצל את ההזדמנות שניתנה לך לעשות פוליטיקה אחרת ולא ליפול למלכודות שהשיח הישן מנסה לטמון לך כדי שתתנער מהחברה האזרחית.
אתה, שאמרת שאתה רוצה ליצור שיח אחר, לא מתלהם, שיש בו מקום לכל הדעות, עליך לדעת שראשיתו של שיח כזה הוא בהפניית גב לדה-הלגטימציה לארגוני החברה האזרחית, גם אם הם ביקורתיים כלפי מדיניות הממשלה.
כן, גם שוברים שתיקה, בצלם או אחותי. אל תיתן לבנימין נתניהו את מה שהוא רוצה – את הסיפוק שבלצרף אותך למתקפה נגד הארגונים הללו בדמות התנערות מנשות מחסום ווטש.
החשיבות של חברה אזרחית חזקה במדינה היא רבה. הארגונים האלה נאבקים כדי להביא לצדק חלוקתי, להעניק במה לאלה שקולם לא נשמע, להוביל קואליציות בתחום זכויות האדם הכוללות אנשים עם מוגבלויות, ותיקים ועולים חדשים, עובדים זרים וקורבנות סחר בבני אדם, נוער בסיכון, קהילת הלהט''ב, פלסטינים אזרחי ישראל, ופועלים להסדר בר-קיימא עם הפלסטינים. נכון, חלקם אולי עוסקים בפעילות שמאתגרת את הממשלה, אך להשתיקם, ולהכפישם, יהיה למעשה להשתיק ולהכפיש את הדמוקרטיה.
אם תבחן את פירות הפעילות של ארגוני החברה האזרחית תמצא את חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, הקמת מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית, חוק הדיור הציבורי, חוק שמירת הסביבה החופית, התחייבות המדינה להכרה בנישואים חד-מיניים שנערכו בחו''ל, שילוב של נשים בצבא ועוד.
הרשימה הזאת ארוכה, מר גנץ, לכן בימים אלה של מתקפת הכפשות נגד השמאל, שומרי הסף וארגוני החברה הישראלית - חשובה עמידותך האיתנה.
בעקבות אלה שהעלו את סיפור אשתך ונשות ווטש, אני מרשה לעצמי להציע לך תשובה כדי להראות את כוונותיך הכנות.

"לארגוני החברה האזרחית יש תפקיד חשוב בחברה דמוקרטית, וגם אם הם מאתגרים את הממשלה, הם אלה ששומרים על ערכי החברה הישראלית", תאמר להם. "הם מעלים לשיח הציבורי סוגיות שקשה לנו לעכל. ארגונים אלה מציגים בפנינו מראה שלא תמיד נעימה, אך חשובה לנו כחברה דמוקרטית. הם אלה ששומרים אותנו מדינה מוסרית ופועלים למען שוויון זכויות חברתיות ופוליטיות ללא הבדל של דת, גזע או מין ואני מברך על פועלם".
נפלה בידייך, מר גנץ, הזדמנות פז. תשנה את השיח הפוליטי בישראל, תפעל לאחדות ולחיבורים ותפסיק את הפילוג והשנאה. תן לארגוני החברה האזרחית לאתגר את הדרג הבכיר על מנת לשמור את כולנו הומניים, מוסריים, כלבי השמירה האמיתיים של הדמוקרטיה ולהוביל.
אז האם רויטל גנץ חברה בארגוני שמאל? האם היא השתתפה אי פעם בהפגנה? זה לא משנה.
מה שמשנה הוא שתוכל להראות לאזרחי ישראל איך מתנהל אדם חזק במדינה דמוקרטית. את זה אנחנו רוצים לראות.

מיקי גיצין הוא מנכ"ל הקרן החדשה לישראל

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5443236,00.html