סוכות בדרום הר חברון, כך זה נראה משם:

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
מיכל (צופה, מצלמת ומדווחת)
Sep-25-2018
|
Morning

היום חול המועד של חג סוכות שהוא כידוע אחד משלושה רגלים ואחד משלושה תאריכים שהמוני יהודים מגיעים לחברון.

כל הדרך בכביש 60 חסימות של חיילים כשדגל ישראל מתנופף ליד כל בטונדה או חסימה אחרת ששמו.

בכניסה לדהריה דגלים צמודים לבטונדות. על שביל העפר לעבדה חיילים ודגל,מול הכניסה לדיר ראזח מתחת לבסיס צה”ל הצופה על הכבש לנגוהות חיילים ודגל וכך גם ליד המעין בצומת דורא אל פוואר מולו מעברו השני של הכביש.

מעל הדרך העולה לבית חגי חיילים עם נשקים שלופים ודגלים מתנופפים. בקלקס בשני צידי הכביש ובצומת הכבשים כנ"ל.

הגענו לקריית ארבע ולא נתנו לנו להיכנס לחברון ברכבנו. הציעו שנצטרף להסעות המאורגנות להמוני בית ישראל. החלטנו לוותר על התענוג.

התקשרתי למופיד שהרבתי שיסביר לי מה קורה. מופיד אומר ששלוש פעמים בשנה בסוכות פסח ותשעה באב עולים לקברו של עתניאל בן קנז שנמצא ממש אחרי מחסום תרפ"ט - חסם השוטר ב-H1. לצורך זה מאפשרים לכל המעוניינים להיכנס לשם תחת אבטחה כבדה ובהסעות בלבד. הפלסטינים כמובן בעוצר מ-10 בבוקר עד 6 בערב וגם החנויות שלהם סגורות. לדבריו יש עוד שני מקומות קדושים ליהודים בחברון וסביבתה לא ידע להגיד לי של איזה קדושים יהודים בדיוק. המקום השני נקרא אצלם ביר חראם א-רומי הנמצא באזור הכניסה לחברון מחלחול. והשלישי - לא זכר את שמו.

מופיד מודאג שבני משפחתו הגיעו לביקור מירדן והוא לא יודע מתי יוכל לפגוש אותם. (הוא גר כזכור ב-H2 ממש כמעט מול בית הדסה ליד המדרגות העולות לביה"ס קורדובה. לדבריו אלפים פוקדים את המקומות האלה שלוש הפעמים בשנה.

עוד אנחנו מדברים וח',ידידנו החברוני, שולח לי תמונות וסרטונים שצולמו ערב קודם על גג בית הצופה על ציר המתפללים. נוהל אלמנת קשinfo-icon על הבית הזה מתקיים כל הזמן עפ"י צרכי צה”ל, בשל מיקומו המאפשר לאבטח את הציר.

ס' ג' האשה הזעיקה אותו והראתה לו את בקבוקי השתן שהשאירו חיילינו על הגג. לדבריה חשו טעם משונה למים וכשעלתה לבדוק את המיכלים הייתה בהם אשפת שיירי מזון של החיילים וגם שתן בנוסף, השתן שניגר גם על הגג התמזג עם המים שהם אוגרים ומורידים לשימושם בבית.

בסרטונים ניתן לראות קצינים נבוכים אוספים את הבקבוקים ואומרים לה שיטפלו בעניין.ואת בני המשפחה המנסים לרוקן את המיכלים אבל אין להם מיםinfo-icon לשטוף אותם היטב והם נגעלים מאד מן הסתם ועכשיו יצטרכו להחליף את המיכלים שזה עולה הרבה כסף.

התקשרתי לכרמלה מנשה והעברתי גם לה על פי בקשתה את כל החומר. אני לא שמעתי דיווח שלה על כך אבל אולי עשתה עם זה משהו. לדברי חגית בק גם חגית עופרן יודעת על כך וגם אנשי "יש דין".

במשמרת של יום חמישי האחרון הייתה רעיה יאור בבית ודיברה עם האשה.

חג מאד שמח היה שם.