מת"ק עציון: מניעה מנהלית עינוי סיני

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
שלומית  ש.    אורה  א.
Jun-4-2018
|
Morning

10.35    רעש אימים באולם ההמתנה.  רמקולים מודיעים  הודעות ומשמיעים שירים בקולי קולות.  החיילת באשנב אומרת שאינה יודעת איך להפסיק.  
פנו אלינו  שלושה אנשים. הראשון אמר שלפני חצי שנה הטילו עליו  “מניעה מנהלית” (מניעת כניסה לישראל) למשך חצי  שנה  שהסתיימה ב 1 ביוני.  הוא בירר במת"ק ונאמר לו שהמניעה עוד לא  הוסרה.  לדבריו, לפחות 4  מבני משפחתו הפכו “מנועים מנהליים”. דיברנו עם חנה  והיא  אמרה  שיפנה אליה בעוד שבוע אם עד אז המניעה לא תוסר.

האיש סיפר שרוב  בני משפחתו גרים בתקוע ובסביבתה ויש להם באזור אדמות. הן לא נרשמו בטאבו הטורקי או הירדני, אבל היה ידוע לכל  שאלה אדמות השפחה שלו.  למרות העובדה הידועה לכל  שהאדמות שייכות להם, מדינת ישראל לא  מכירה  בבעלותם.  יהודים מתקוע הגיעו למקום. תקפו  וזרקו אבנים גדולות על  בני המשפחה . הם ברחו  ולא חזרו לאדמתם.

אדם נוסף  סיפר שגם  עליו הוטלה מניעה מנהלית*.  הוא עובד  בישראל כבר שבע שנים והצליח לקבל אישור  ולהמשיך לעבוד.  אבל היום לקחו  את האישור והודיעו לו שהוא מנוע  “מניעה מנהלית”. 

ניגשו אלינו  אב ובנו ואמרו שהם בעלי הכרם והמטעים שהושחתו על ידי מתנחלים לפני כשבועיים. הם הגישו תלונה במשטרה ובאו  כעת למת"ק  כדי לקבל אישור שזאת  אדמתם.  דברנו עם חגית עופרן משלום עכשיו ונתנו להם את  הטלפון של יש  דין. 

-----------------

* מניעת (כניסה לישראל) מנהלית, בנוסף למניעת שב"כ ולמניעת משטרה, מוטלת מטעם המנהל האזרחי וקשורה לעניינים כמו זיוף ניירות, חשדות שונים לפעילות פוטנציאלית שמתבררת לאורך זמן בלתי מוגבל, קרבת משפחה לעצורים באשמת טרור וכך הלאה. (ש"ב)