בקעת הירדן: עוד מאחז פיראטי הוקם, הפעם בתוך מחנה צבאי נטוש

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
רינה צור (כותבת), יעקב מנור ואורחת
Feb-24-2018
|
Morning
בקעת הירדן: מאחז פיראטי חדש
בקעת הירדן: מאחז פיראטי חדש
Photo: 
Guy Hirschfeld

ביום חמישי, 22.2.2018 הוקם מאחז חדש בתוך מחנה צבאי נטוש (זה כ-4 שנים) צמוד למחסום תיאסיר.

 

מחסום תיאסיר
ביום ששי צלצל אלינו פלסטיני תושב הבקעה וסיפר שהוקם מאחז חדש ליד המחסום.  כעבור יומיים הגענו למקום ונכנסנו למחנה הצבאי הנטוש. ראינו  4 מכוניות חונות, ביניהן טנדר אחד. שני כלבים התנפלו עלינו ואז ניגש מישהו להרחיק אותם. האיש ובת זוגו (ליד אוהל קמפינג קטן ומכונית), סיפרו שהם אורחים שהגיעו לשבת, כדי "לחזק את ידי המתנחלים במקום". אמרנו שאנחנו מחפשות שירותים, והם היפנו אותנו לאחד הבניינים שהוסב לשירותים (אמנם בלי חיבור למים וביוב). שאר המכוניות עמדו ליד מבנה יותר מרוחק המשמש, כנראה למגורים. אחר כך הגיע עוד מישהו, שכנראה חשד בנו, ואז הסתלקנו, לא לפני שצילמנו קצת.

המאחז, נוסף להיותו בלתי חוקי כיוון שהוקם ללא אישור כלשהו, הם גם עוברים על החוק בכך שהם פולשים לרכוש צה"ל ומנכסים לעצמם מבנים שנבנו ע"י צה"ל. אם היו חיילים במחסום  ובמגדל השמירה הצמוד אליו מאז יום חמישי,  הם לא היו יכולים להחמיץ את ההתנחלות במחנה הצמוד (במרחק של פחות מ-10 מטרים מהמחסום).

ביום ששי 23.2 דיברתי עם קצין התשתיות במת"ק יריחו ושאלתי אם ידוע לו שקמה התנחלות ליד המחסום. הוא אמר לי שלא שמע על כך, ושאשלח לו צילומים ומיקום מדויק, כי בלי זה הוא לא יסע לחפש.

מחר (יום ראשון 25.2) בשעה 11.00 תערך הפגנה של תושבי האזור ליד המחסום.