דרום הר חברון, חברון, מעבר דורא-אל פאוואר, ח'ורסא

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
מיכל (צופה מדווחת ומצלמת)
Aug-8-2017
|
Morning

8:00-11:00

הכול שקט בשעה זאת של הבוקר לאורך כביש 60. החיילים במחסומים בכניסה לסמוע

בכניסה לאל פאוואר הן הולכים בשורה בשדה מאובזרים מכף רגל ועד ראש. במעלה הדרך לבית חגי הם חוזרים מהמשמרת. השער לחברון פתוח.

 בכניסה לבני נעים רכב וחיילים.

חברון

חיילים גם בכיכר גרוס, חיילים גם על גג השוק הסיטונאי, מלבד שאר המקומות הרגילים.

כל החנויות ממערת המכפלה ועד תל רומידא עדיין סגורות, מה שמגביר את תחושת הרפאים, מלבד קבוצות הילדים עם דליים למרק ההולכים למסגד וקבוצת ילדות בבגדי קיטנה. העיר עוד לא התעוררה.

שוחחנו עם מופיד שהרבתי, כי ביום שישי אחה"צ התקשר ושלח צילומים על עיכוב אחיינו ע"י חיילים. וסיפר גם על מעצר עימד אבו שמסיה. שאלתי לשלומו של עימד אבו שמסיה שנעצר בשעה שהודיעו כי אלאור אזריה מבקש לדחות את כניסתו לכלא....סמיכות אירועים מחשידה בלשון אנשי המשפט. מסתבר ששוחרר לאחר כמה שעות באזהרה שיתייצב במשטרה לכשיידרש.

גם הבן של זידאן שהרבתי שוחרר מיד, אבל תחושותיו של מופיד הן שההלחצות האלה הן ללא הצדקה ובעצם באות בגלל שהם מצלמים כל הזמן מה קורה בסביבות בית הדסה, תל רומידא וכו.' (סיבת המעצר המוצהרת מיד תסופר). שמחנו לשמוע שכולם בביתם היום. אבל מופיד סיפר שעימד נעצר כשהלכו הוא זידאן ועוד כמה אנשים לצלם במקום שראו חיילים מקימים סוג של מאחז חדש במקום שנקרא חורסה, שהוא מאחורי דורא.

אז נסענו לראות מה קורה שם.

חורסה נמצאת בדרך לנגוהות, בשטח A, על גבעה מעל נגוהות.

הגענו ובאמת ראינו בלב הישוב פילבוקס חדש ודגלי ישראל מתנוססים עליו ועל גג בית סמוך, נוהל "אלמנת קשinfo-icon" ודגלי ישראל מתנפנפים ברוח. (דהיינו התמקמות חיילים בבית ו/או על גגו). בשיחות עם בעל הבית ושכנים הסתבר שב-29.7 הגיעו הכוחות תחמו את האזור, הפכו אותו לצבאי סגור ובנו את הפילבוקס והתמקמו על גג הבית.

למה? צרכים ביטחוניים ענו להם החיילים.

זה שטח A, אמרו.

עונים החיילים: לכו תשאלו את אבו מאזן למה אנחנו פה.

חיילות הסתובבו במתחם, גורר הביא מבני מגורים צה"ליים...

האדם שעל ביתו התמקמו, מספר שביום שישי באמצע הבישולים נגמר בלון הגז. הוא ביקש להביא בלון חדש מהגג. כמובן שלא ניתן לו ורק אחרי דין ודברים מייגעים הורשה לעלות ולהביא את הבלון כדי שאשתו תוכל להמשיך לבשל.

הבית שמשמש מבנה לקיום חתונות בדרך כלל, מושבת כי פילבוקס נצמד אליו. בית המשפחה עטוי ברזנט ודגלי ישראל וחיילים נכנסים ועולים לגג דרך חדרי הבית. והאנשים? אובדי עצות. חוששים איך תי ראה תחילת שנת הלימודים כשפתאום בסיס צבאי הוקם בלב הישוב. הם חושבים שזה כדי לאבטח את הדרך לנגוהות ואת נגוהות עצמה ולא מבינים מאיפה זה נפל עליהם.

נצטרך להמשיך להיות איתם בקשר לעקוב ולברר ולדרוש שירדו מגג הבית לפחות.

ההרגשה היא שהטבעת סביב חברון ובנותיה מתהדקת.