תמיכה ב [שוברים שתיקה] | Machsomwatch
אורנית, מהצד הזה של הגדר

תמיכה ב [שוברים שתיקה]

חנה בר"ג

אנו, חברות מחסוםWatch, חתמנו על מודעת התמיכה בדובר "שוברים שתיקה" דין יששכרוף, כי להבנתנו, מטרת חקירתו הינה להפחיד אותנו ולסתום לנו את הפיות. אנו יודעות, מנסיון של 17 שנים של מאבק בכיבוש, שאין כיבוש ללא אלימות. שרת המשפטים חושבת שאלימות כלפי הפלסטינים נעשית ע"י "התפוחים הרקובים" ואילו צה"ל הוא "הצבא המוסרי בעולם".  אלה שמעידים את שראו עיניהם,  מתויגים כאויבי העם. המערכת מנסה בכל כוח אפשרי להגביל את המידע על מעשי האלימות בשטחים.אבל אנחנו, שנמצאות בשטחים הכבושים מדי יום ומדברות עם הפלסטינים הנפגעים, יודעות כי מעשים מסוג זה, עליהם הודה יששכרוף, מתרחשים מדי יום, בהבדל אחד, יששכרוף הבין  שעליו לקחת אחריות ולשפוך אור על מעשיו ומעשי חבריו – זו הסיבה לכך שאנחנו תומכות בו וב"שוברים שתיקה". חשיפתנו למה שקורה מאפשרת לנו, תוך הכרת המציאות לתמוך באמינות הדיווח. 

ומה על מעשי ההתעללות שאינם דווקא פיזיים - לא מכות, אלא משטר היתרים אלים? השפלה יומיומית במחסומים? פשיטות לילה על משפחות הנמות את שנתן? ביזה וגניבה? העמדת פנים למשפט צדק בבתי המשפט הצבאיים?  למה שרת המשפטים ומקורביה  לא חוקרים את זה? למה נחקרים ה"שין גימלים" ואילו הקצינים הבכירים חוסים מאחורי גבם?

האמת נהירה לנו - הכיבוש משחית, והמעז להודות בכך ולהכות על חטא, הוא הנידון למשפט ולא המציאות הקשה תחת הכיבוש המתמשך.

האמת קשה לעיכול,  ועדיין, ישנם האמיצים, שמוכנים לעמוד בהשפלות והחרמות ובלבד שימנעו מעשים כאלה בעתיד. אנו מציעות לשרת המשפטים לחשוב על כך - ואנו נמשיך לספר את סיפור הכיבוש בכל מקום ובכל שעה. כמו דין יששכרוף, כמו אלפי מוסרי העדויות של "שוברים שתיקה".​​

Authoring date: 
2017-06-25 00:00:00