בית פוריכּ, זעתרה (צומת תפוח), חווארה

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
חנה זוהר ופתחיה (מדווחת)
Jan-12-2017
|
Afternoon

091.jpg

המטרה הראשית שלנו היתה ח'ירבת טאנא, אחרי שקראתי בעיתון אלאתיחאד  של יום רביעי, 3.1.2017, על הריסות שביצעו החיילים במקום.

ח'ירבת טאנא  ממוקמת  דרומית לשכם  מזרחית לבית פוריכ. היא מוקפת בשלוש התנחלויות, איתמר,גיתית ומכורה. הכניסה הראשית שלה היא מהצד של מכורה בבקעה  אבל הצבא אוסר עליהם להשתמש בדרך הזו ויש במקום שער ותושבי המקום  נאלצים להשתמש  בדרך  מבית פוריכ  שהיא יותר ארוכה בכ-5 ק"מ. 

בחירבת טאנא אין  בניינים, האנשים שם חיים באוהלים  ובמערות והם מתפרנסים מגידול  צאן ובקר. בחורף  הם מגדלים  דגנים.  

099_0.jpg

 

הם בנו בית ספר  במקום  כדי שהילדים שלהם לא יצטרכו לנסוע דרך ארוכה לבית פוריכ. כמובן  הגיעו כוחות הצבא והרסו את הבניין. אבל הם הקימו את הבניין שוב ,בעזרת ובתרומת משרד הסיוע ההומאניטרי  של האיחוד האירופי  ובביצוע של הgvc  האיטלקי.

יש להם שני מעיינות  מהם הם שואבים את המים ומעבירים אותם במיכליות.

ביום  שלישי  3.1   הגיעו למקום כוחות צבא מלווים  בטרקטורים  והרסו להם  13 אוהלים וניסו להרוס  את המערות בהם מתגוררים התושבים. הם לא הצליחו במשימה הזו אבל החרימו להם את מיכליות המים.

112.jpg

 

מדי פעם יורדים אליהם מתנחלי איתמר, רועים את הצאן שלהם באיזור ומפריעים להם.

כך סיפר לנו תושב המקום מ. המטרה שלהם(הצבא)  היא לסלק אותנו מהאדמות שלנו. אנחנו  פה כדי לשמור על האדמה שהאבות והסבים שמרו עליה במשך דורות, יש לנו קושן טאבו על האדמה הזו ולא נעזוב אותה, גם הילדים שלנו ימשיכו  .......

בשעה 16.20 עזבנו.  בדרך שלנו חזרה  המחסום  של בית פוריכ היה מאוייש בחיילים  גם מחסום חווארה היה מאוייש השעה שבה אנשים חוזרים הביתה וכך נוצר פקק תנועה.

17.00 חווארה  רכב צבאי ולידו חיילים  עמד בין  החנויות בכביש הראשי. בכביש היתה תנועה מסיבית של כלי רכב צבאיים  ובנוסף עברו שלושה אמבולנסים צבאיים לכיוון המחסום.

17.20 זעתרה מאוייש וכל תחנות האוטובוס מאויישות.