מחסום פלאמיה דרום (935), מחסום פלאמיה צפון (914), מסחה, רמאדין

דיאן ק. (צילמה) ג'ון ל. (אורחים) קרין ל. מדווחת
Oct-31-2016
Afternoon

לקחתי זוג אורחים מניו יורק למשמרת במחסומים והכרות עם מכשול ההפרדה ומרחב התפר. נסענו קודם להתנחלויות שערי תקוה ואלקנה, עם הסברים.

11:20 מחסום מסחה (הבית של האני).  האני מדווח בטלפון שהשער נפתח בימים אלה למסיק. הר הפסולת מצפון לשער הולך וגדל, מסתיר את כרמי הזיתים. לדברי האני, הבעלים של הקרקע פנו לרשויות מיד עם תחילת הפיכת הקרקע שלו לאתר פסולת, ולאחר מכן מספר פעמים נוספות, ללא תגובה.

הצילום פסטורלי מדי, הר הפסולת גרוע ממראהו

11:40 מחסום אורנית (לשעבר), השער האטום שבחומה סגור ומסוגר, אבל הוסרה החסימה שהייתה בין גדר הטיל בצד שלנו והשער, כך החקלאים החוזרים לבתיהם בעזון עתמה יכולים לעבור ברגל בלבד, וחייבים ללכת כמה ק"מ צפונה עד מחסום אבו סלמאן  על כביש המערכת, ואח"כ לחזור כל הדרך לכפרם.

עברנו במחסום חבלה, רק לצורך הסברים.

12:00 מחסום אליהו גם הפעם עצרתי להראות את פיתוח הנוף ההולך ומשתפר ליד המחסום ומשרדי חברת האבטחה. ראינו גם את הכלבייה שכלביה נלקחים לחטט במכוניות ישראלים ערבים בצאתם לכיוון ישראל. באזור הבדיקה שמעבר לכביש היו שלוש מכוניות.

12:45 מחסום פלאמיה צפון (914), החיילים הגיעו כעבור דקות ספורות, טרקטור שחיכה בצד שלנו עבר וחזר, עברו כמה אנשים ברגל, כרגיל ברכו אותנו לשלום, ועלו על הטרקטור. עברו 6 טרקטורים נוספים, עם עגלות עמוסות בשקים, נשים וגברים מצטופפים עליהם. המשכנו למחסום 935. החקלאות בכל האזור שהוחזר לפלסטינים אחרי הזזת מכשול ההפרדה מטופחת ופורחת, בכל ביקור רואים עוד חלקות שגודרו באבנים, ובהם מטעים צעירים. ברור שמעבר לגדר אין אפשרות לחקלאות כזאת והשערים המעטים הנפתחים רק פעמיים או שלוש ביום אינם תחליף לגישה יומיומית שכל שעות היום.

13:15 מחסום פלאמיה דרום (935) השער נפתח באחור של כמה דקות, מעט אנשים וטרקטורים עוברים לשני הצדדים, בעונה זו הרוב חוזרים לפנות ערב.

נסענו דרך ג'יוס חזרה לכביש 55. עברנו במחסום של ראס א-טירה לצורך הסבר על מובלעות ועתירות לבג"צ. סיור קצר בהתנחלות אלפי מנשה, ובערב א רמדין (שהזכיר לאורחים שמורה של Native Americans) וחזרנו לתל אביב.