זעתרה (צומת תפוח), חמרה (בקעות), מעלה אפרים, תיאסיר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email

ביקרנו בכפר קטן וציורי בשם עקבה, ליד תיאסיר, ונפגשנו עם ראש מועצת הכפר, חג' סמי סדיכ, המנהל את הכפר מכיסא גלגלים, לאחר שנפצע מכדור צהל בהיותו בן 16. הוא סיפר על שתי בעיות חמורות: הראשונה- הכפר אינו מחובר לרשת מיםinfo-icon והתושבים קונים מים שאותם הם מובילים במכלים במחירים גבוהים מאוד. לאחרונה התנדבה קרן אירופית לחבר את תושבי הכפר למים זורמים. מייד כשהתחילו העבודות (ב-5.5.) הגיעו נציגי המינהל האזרחיinfo-icon עם צווי הפסקת עבודה. הנימוק שבפיהם : אין אישור מהמינהל.

הבעיה השנייה: באותה הזדמנות שהגיעו נציגי המינהל הם הביאו איתם צווי הפסקת עבודה לחמישה תושבים, שהחלו לבנות על אדמתם בתים לבניהם העומדים להינשא ורוצים לחיות לצד הוריהם. הנימוק- אותו נימוק כנ"ל.

הסבר: הכפר נמצא בשטח C שבו, לפי החלטת ישראל משנת 1967, כל סוג של מבנה, כולל הנחת צינור, סככה, וכו' צריכים אישורי בנייה. אלה ניתנים רק למתנחלים. לא לפלסטינים. מענה לדיור לרוטכלוסייה הגדחה ניתן רק למתנחלים. מה עושים הפלסטינים? בלית ברירה (בכל זאת הריבוי הטבעי עושה את שלו) בונים ללא אישור ומתפללים שלא יבואו להרוס. לרוב זה לא מצליח. 

זו לא הפעם הראשונה שהורסים בתים בכפר היפה הזה. דפנה דיווחה על הריסות לפני מספר חודשים.

 

במוקסד, קהילת רועים ליד מחסום חמרה, סיפרו לנו שראו לפני כשבוע את נציגי המינהל האזרחי מצלמים את המאהל החדש, אשר הקודם לו נהרס ע"י הצבא בפברואר השנה ולפני זה באוגוסט 2015. זה בדרך כלל מעיד שמכינים צווי הריסה חדשים.  

 

מחסום זעתרה  9.50 -אין עיכובים.

 

הכניסות לכפרים עקרבה וג'ווריש חסומות בסלעים כבר מספר חודשים.

 

מחסום מעלה אפרים  יש חיילים במגדל השמירה.

מחסום חמרה 10.30 - המחסום פתוח לנסיעה חופשית. יש חיילים במגדל השמירה. גם כשחזרנו ב-15.20 היה המחסום פתוח. בצילום

 

חאלת מכחול הבאנו מכשיר טלביזיה שתרמה יעל סדן למשפחת י'. היום הגיע וטרינר לחסן את הכבשים. זה וטרינר פרטי. אין שירות וטרינרי , שגם עליו אחראי הצבא הריבון בשטחי C.

 

מחסום תיאסיר  בנסיעה לעקבה עברנו את המחסום ולא היו חיילים. בחזרה היו חייל וחיילת ונתנו לנו לעבור אחרי הסבר.

בדרך פגשנו את א.ס. והוא סיפר שכשהגיע למחסום, כנראה לפנינו, החייל והחיילת עיכבו את התנועה ללא כל סיבה זמן ארוך,פשוט היו עסוקים בשיחה בינם לבינם, ובינתיים הצטבר תור משני הכיוונים. הוא חיכה שם 20 דקות.