מחסום בית אמין (1447), מחסום חבלה (1393)

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
: נינה ס., ציונה ש. (מדווחת)
Apr-3-2016
|
Afternoon

שגרת כיבוש. החיילים מגיעים בזמן לפתוח את השערים. החקלאים הפלסטינים מתורגלים. יודעים איך לעמוד לבדיקה ובאיזה מרחק בדיוק מעמדת הבידוק.  תודה לאל אין היום במחסומים אלה התעמרות  מיוחדת, ואפילו נעשות פעולות התייעלות לקיצור התורים, רק ברקע מרחפת השאלה: מדוע אנשים אמורים לעבור מחסומים, כדי להוציא לחם מאדמתם שלהם? שעות האור התארכו. מדוע מי שירצה להישאר עוד שעה אחרי 16:00 יהפוך לשב"ח על אדמתו?

 

מחסום בית אמין  1447

15:40 החיילים מגיעים ומתמקמים בסככה.  במחסום עדיין אין נפש חיה.

15:50 - מגיעים ראשוני החקלאים. החיילים פותחים את השער, הפלסטינים נעמדים לפי הסדר המרחק כשני מ' מן החיילים ואיש בתורו אומר  את מספר התעודה, שנבדק  על המקום. לאחר מכן הוא עובר

בהמשך מגיעים חקלאים נוספים, וגם טרקטור אחד. סה"כ תנועה קטנה למדיי.

 

16:10 - עזבנו לכיוון חבלה.

 

מחסום חבלה 1393   

אין שום שלט המודיע על שעות הפתיחה. השלט היחיד בצבע אדום מזהיר מפני סכנה.

 

16:25 - כ- 15 איש ממתינים בצל לפתיחת המחסום. נינה מתקרבת אליהם ומיד מפנים לה  את כיסא הפלסטיק היחיד שהיה איתם, אחד הצעירים מדבר עברית שוטפת,  ולשאלתנו היכן למד, הוא מונה ברצף את מספר המקומות שעבד בהם בישראל.

 

החיילים הגיעו ב-16:35 ומיד פתחו את המחסום. סה"כ עברו כ-80 איש. בתוכם שתי נשים בלבד. כרגיל, נכנסים בחמישיות. לשם ייעול הנכנסים נבדקים בביתן, והיוצאים - בעיקר רכבים עם צמחים למשתלות - בסככה. ומאוחר יותר , כשכמעט אין כבר יציאה מחבלה, בודקים את חמישיות הנכנסים הן בביתן והן בסככה. וכך המעבר מהיר ולא מצטבר תור. אני רוצה לצלם את האשה העוברת המחסום בגו זקוף עם הסל על ראשה. השוטרת מזדעקת לא לצלם. נ. אומרת לה כי לא היא שמענינת את המצלמה, אלא האשה. מכונית פרטית אחת מגיעה למחסום כדי לצאת. היא מעוכבת ולבסוף נשלחת על עקבותיה חזרה לחבלה.

 

בחור צעיר בהיר עיניים פונה אלינו באנגלית מתעניין מי אנו. הוא סיים לימודי אנגלית באל נג'אח, ויש לו תעודה להוראת אנגלית. אבל עבודה אין לו. בלית ברירה הוא עובד במשתלה. מקווה לטוב. נראה כי עדיין לא נמנה על  המיואשים. ניגש אלינו אדם נוסף ומבקש את מספר הטלפון של סילביה, לצורך טיפול במניעה ומקבל. בחור צעיר ניגש אלינו ומספר לנו כי אמו חולה מאוד ומטופלת בכפר סבא. צריך להביא אותה לבית החולים, אולם הוא מנוע, ואין איש שיכול להביאה. הבטחנו לו לברר את מספר הטלפון של יובל רוט מ"בדרך להחלמה". נינה נתנה לו את מספר הטלפון שלה, אולם הוא עדיין לא התקשר.

 

16:56 - המחשב כבר סגור, אך אחרוני המגיעים נבדקים ידנית. זה שהגיע בדקה האחרונה ננזף, אך הוכנס. ב-17:00 בדיוק המחסום נסגר.