משמרות מחסוםwatch "חולצות פקקים"... | Machsomwatch
אורנית, מהצד הזה של הגדר

משמרות מחסוםwatch "חולצות פקקים"...

לנוכחות של מחסום Watch במחסומים יש תוצאות לוואי מעניינות. למשל: חיילים שתפקידם לבדוק מכוניות במחסום, בכניסתן וביציאתן, לעתים קרובות עושים זאת בעצלתיים ואף מרשים לעצמם לשוחח ביניהם ולשתק את מעבר המכוניות. כך נוצרים תורים ארוכים במשך שעות וללא הצדקה. כשהחיילים רואים אותנו מתקרבות, ומבינים כנראה שגם אנחנו רואות אותם, לפתע הכל מתחיל לזוז ולפעול בזריזות... שמענו מפיהם לא פעם את ההסבר: "לפלסטינים יש 'זמן' אחר, שיחכו."

להלן שתי דוגמאות מתוך דיווחים רבים:

מחסום עטרה, 28.03.2007, בוקר
משקיפות: יהודית א', ונאוה א' (מדווחת)

בכביש הצר העולה מהכביש הראשי לדרך המובילה לביר זית ומשם לרמאללה (בקטע שאורכו כ 150 מטרים)
דחוסים כ-100 כלי רכב. עשרות מכוניות, משאיות וטנדרים תקועים בשלושה טורים, שאינם זזים. מתוך שלושה הנתיבים רק אחד פתוח לתנועה. מדי פעם מנסה כלי רכב לרדת מההר בכיוון ההפוך וסותם עוד יותר את הנתיבים הפקוקים. רוב המכוניות עמוסות סטודנטים מאוניברסיטת ביר זית.

השארנו את המכונית שלנו לצד הכביש וטיפסנו לכיוון המחסום. להפתעתנו, החיילים שצפו בנו ממגדל השמירה, התחילו להעביר מכוניות עוד לפני שהגענו אליהם. בעודנו אומדות את מספר כלי הרכב התקועים - התפוגג הפקק...

בשבוע שעבר היה המצב דומה. ברגע שהגענו למקום הפקק נעלם. החלטנו לקרוא למשמרות שלנו "חולצות הפקקים".

דוח נוסף
ענבתא
משקיפה: שרה ק'

כשהגענו למחסום ענבתא, ביציאה מטולכרם, מצאנו תור של 18 מכוניות. מייד עם הופעתנו התחילו החיילים לבדוק במקביל שני טורי מכוניות ובתוך כחצי שעה התקצר התור לארבע מכוניות. המשכנו למחסום א ראס והסיפור חזר על עצמו. תור ארוך, עשרות מכוניות, שהתקצר מייד. מסתבר שמשמרות שתפקידן לצפות ולתעד מייעלות את עבודת החיילים, ומפחיתות במשהו את סבלם של הפלסטינים.