חסימות שמקים צה"ל רחוק מהקו הירוק, בין כפרים פלסטינים שכנים – לשם מה? | Machsomwatch
אורנית, מהצד הזה של הגדר

חסימות שמקים צה"ל רחוק מהקו הירוק, בין כפרים פלסטינים שכנים – לשם מה?


דוח ממחסומים באזור קלקיליה עד טולכרם, יום חמישי 24/5/07
משקיפות ומתעדות: שרון ל' והגר ל' (מדווחת)

חסימת כביש צדדי המחבר בין כפרים קטנים לעיירה שכנה, גדולה יחסית, שבה מתרכזים כל השירותים הנחוצים לשגרת חיים - מחבלת באורח החיים של האזרחים, ילדים, מבוגרים וזקנים.

כביש פנימי בן 2-3 ק"מ המחבר את הכפר הקטן עיזביט טאביב עם העיירה עזון, אינו חוצה כביש מתנחלים ואינו עובר צמוד להתנחלות, ולמרות זאת הוא נחסם לתנועה ע"י הצבא לפני 3-4 ימים.

על כביש זה הציבו שתי חסימות עפר וסלעים: אחת הקרובה לעיזביט טאביב והשניה בכניסה לעזון. החסימה מכריחה את תושבי עיזביט-טאביב להגיעי לעזון דרך יציאה לכביש 55 הסואן, כולל הסעת ילדים לבית-ספר בעזון לשם הולכים כל ילדי עיזביט טאביב. חלק מהילדים הולכים את המרחק הזה ברגל בעצמם ללא ליווי הורים.


כביש חירבת עסלה-עזון גם הוא נחסם ע"י בערמת עפר ואבנים ביציאה מחירבת עסלה. הכפר נמצא בפאתי עזון, בינו לבין גדר ההפרדה במרחק כמה מאות מטרים מבתי אלפי מנשה. עקב החסימה נאלצים תושבי חירבת עסלה, המרוחקים רק 200-300 מ' מקצה עזון, לנסוע 2-3 ק"מ לעיזביט טאביב בכביש פנימי, לצאת לכביש 55, לנסוע עוד כמה ק"מ רק כדי להגיע לנקודה המרוחקת פחות מ-1 ק"מ מהכפר שלהם. גם כביש זה פנימי לגמרי, ואינו צופה אפילו על כביש מתנחלים. חסימות אלה ודומות להן הפזורות בכל רחבי הגדה משבשות את חיי האזרחים הפלסטינים, מעוררות שנאה ורגשי נקם, ואינן תורמות בשום דרך לבטחון המדינה, ואפילו לא לבטחון ההתנחלויות.