ארגוני השמאל: "הכנסת מתחילה להתעשת" | Machsomwatch
אורנית, מהצד הזה של הגדר

ארגוני השמאל: "הכנסת מתחילה להתעשת"

ארגוני השמאל: "הכנסת מתחילה להתעשת"

Monday, 21 February, 2011
source: 
ynet
author: 
יאיר אלטמן

 ועדת החקירה הפרלמנטרית נקברה כנראה עוד לפני שהוקמה, ובארגוני השמאל שהיו על הכוונת של ישראל ביתנו מברכים - אך מדגישים: "לב העניין הוא הפרת זכויות האדם" 

בעוד המתיחות בין ראש הממשלה לשר החוץ עולה מדרגה עם סיכול ההצבעה על הצעת ישראל ביתנו, יכולים ארגוני השמאל לנשום לרווחה, לפחות באופן זמני. ועדת החקירה הפרלמנטרית לבדיקת מקורות המימון שלהם כנראה לא תוקם, "וזה סימן שהכנסת מתחילה להתעשת", אמרו ל-ynet אנשי בצלם. 

  "חיוני שהחברה הישראלית תקיים דיון ציבורי על הכיבוש והפרת זכויות האדם בשטחים, במקום הסחת הדעת של ועדת הרדיפה הפרלמנטרית", אמרו בארגון שהיה בין אלה שאנשי ישראל ביתנו קיוו לכוון לעברם את פנס החקירות. סיעת הימין משכה את הצעתה בעקבות החלטת ראש הממשלה לאפשר חופש הצבעה לחברי הליכוד, צעד שיגרום לנפילת ההצעה.

 במחסום ווטש בירכו על המאבק הציבורי שנשא פרי, אך אמרו: "לב העניין הוא הפרת זכויות האדם". בארגון "יש דין" הביעו תקווה, כי "במקום ועדות חקירה פרלמנטריות לארגוני זכויות אדם, יפעלו הממשלה והכנסת להקמת ועדת חקירה רצינית לבדיקת הכישלון המתמשך של מערכת אכיפת החוק על אזרחים ישראלים הפוגעים בפלסטינים בגדה המערבית".

 דובר ארגון סולידאריות שייח ג'ראח אמר, כי "אני מאוד שמח שהחוק הזה לא יצא אל הפועל, למרות שבכל זאת לא ברור איך הוא היה פועל הלכה למעשה ללא שיתוף פעולה. צריך לזכור שהחוק הזה הוא החוליה האחרונה בניסיונות להגביל אותנו. בשטח אנו לא רואים הקלה בלחץ להגביל את המחאה הלגיטימית שלנו. העובדה שבכנסת הלחץ ירד לא אומרת שניתן עכשיו לצהול ולשמוח".  

מזכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר, אמר כי "אני רוצה לשלוח תודה גדולה לדני דנון ולפאינה קירשינבאום שגרמו לכך שהכנסת כולה תעמוד לצד ארגוני השמאל וזכויות האדם, אופוזיציה כקואליציה. יחד עם זאת אני מאוד מודאג שנתניהו ממשיך את התחרות בינו לבין ליברמן, מי יצליח להגביל את חופש הביטוי בישראל ולהכות בארגונים ובכך להקשות על היכולת שלנו לפעול ולגייס משאבים".