איפה ציפי לבני | Machsomwatch
אורנית, מהצד הזה של הגדר

איפה ציפי לבני

איפה ציפי לבני

Wednesday, 12 January, 2011
source: 
nrg מעריב
author: 
רעיה ירון, דוברת מחסוםווטש

קדימה המשיכה לשבת על הגדר, אם מחמת הימור על רווח פוליטי, או מחוסר אבחנה מה המשמעות של ועדת חקירה כנגד ארגוני השמאל

 

איפה היתה ציפי ליבני? איפה היתה יו"ר האופוזיציה ומפלגת קדימה בעת ההצבעה על הקמת ועדת החקירה פרלמנטרית כנגד ארגוני זכויות האדם? האם כדברי השיר 20 חבריה  ירדמו כולם? (אלה שלא הצביעו). ואיפה היו מרבית חברי הכנסת של מפלגת העבודה, משענת קנה רצוץ ומרוצץ לארגוני השמאל, ומשענת בטון יצוק לממשלה הרודפת זכויות אדם?

לא יועילו לה הסבריה, שניפגשה עם שרת החוץ של האיחוד האירופי. את המשמעת הסיעתית היתה צריכה להטיל בטרם ההצבעה, ולא אחריה. שידוד מערכות של קדימה ומפלגת העבודה שמונים יחד 30 חברי כנסת (אלה שלא הצביעו), היו מפילים את ההצעה המבישה. לא הכרזות על משמעת סיעתית אנו צריכים, אלא ל-30 האצבעות המורמות גבוה כנגד התפוררות אושיות הדמוקרטיה.

אך יו"ר קדימה, מנסה להנות מכל העולמות, נעלמת ונאלמת מההצבעה, מודיעה על משמעת סיעתית, ובד בבד, כפי שהיא מתבטאת "מתקוממת מפעילות הארגונים, אבקר את פעילותם ואפעל נגד מעורבות זרה, אבל חובתנו לעמוד אל מול הגל". כלומר, מנסה לקרוץ לאלה, גם לאלה. גם וגם. גם פנייה שמאלה, גם ימינה.

אלא שישנם רגעים בחיי אדם, כמו גם בחיי מפלגה ועל העומד בראשה להחליט איפה הוא רוצה למקם את עצמו כשיהיה גדול. הרגע הזה היה לפני מספר ימים. קדימה המשיכה לשבת על הגדר, אם מחמת הימור על רווח פוליטי, או חמור מכך, חוסר אבחנה מה משמעות הקריאה לועדת חקירה כנגד ארגוני השמאל.

ואני רוצה לצטט לצטט מדברי השיר של הכומר הגרמני מרטין נימלר (14.1.1892 - 6.3.1984 ):
"לא הרמתי את קולי,
בגרמניה כשלקחו הנאצים
 תחילה את הקומוניסטים,
כי לא הייתי קומוניסט.
ואז הם לקחו את היהודים
ואני לא הרמתי את קולי,
כי לא הייתי יהודי....
ואז הם לקחו אותי,
אך באותה עת לא נותר אף אחד,
שירים את קולו למעני".

הזמירות כבר החלו. חברי הליכוד שהתבטאו כנגד ועדת החקירה, כונו בכינויים "סייענים ומתקרנפים". לא ירחק היום

 והקולות יחלחלו לכל מי שאינו הולך בקו הליברמני שאחריו נוהים מפלגת הליכוד וימינה ממנה. וקולו של ראש הממשלה לא נישמע, או כמעט לא נישמע. וכך, בבוא היום, כשקדימה ומפלגת העבודה יזדקקו לארגוני שמאל, לא יהיה מי שיעמוד שם לצידם.
טוב שהתעשתת ציפי, מצער שמאוחר מדי.
חברי הכנסת של קדימה שהצביעו נגד: שלמה מולה, מאיר שטרית, זאב בוים, גדעון עזרא, נחמן שי. חברי הכנסת של העבודה שהצביעו נגד: יצחק הרצוג, שלום שמחון, ראלב מג'אדלה.

רעיה ירון היא­ילידת קיבוץ גניגר. חברת מחסום watch שמונה שנים ומשמשת דוברת בהתנדבות כמו פעילותן של יתר החברות של הארגון.