מחסום בית אמין (1447), מחסום חבלה (1393)

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
הדס כ., נינה ס. (מדווחת)
Mar-27-2016
|
Afternoon

שגרת כיבוש וערלת לב של מ"צדיקית, איך אפשר להתמודד עם זה יום יום ואז כשסוגרים לך השער בפנים לומר לא נורא אוכל לעבור מהשער השני (המרוחק כ 5 ק"מ מכאן).

מחסום אבו סלמאן 1447

15.45- החיילים מגיעים ומתארגנים לאט לאט, לנו אומרים זוזו ומכאן ושוב זוזו מכאן, אבל כבר ידענו שזה מה שניתן לצפות מהמ"צ אסתר. בשלב מסוים כאשר חייל ניסה להתעקש הצעתי לו שיביא משטרה.

מעט עוברים, 4 עגלות רתומות לחמורים עם חקלאים מעזון עתמה ובית אמין. עזבנו ב 16 כדי להגיע לחבלה אך היו עוד אנשים בכביש בדרך למחסום, מקווים שכולם עברו כי החיילים הגיע רק ב 16.20 לחבלה.

מחסום חבלה 1393

16.20 החיילים מגיעים מאבו סלמאן אך העוברים הראשונים רק עוברים ב-16.30 (השער אמור להפתח ב 16.20 עד ל 17.00). אז הם אחרו, אז מה. אין להם כוח או חשק לפתוח מהר, מה הם כבר צריכים לעשות לטובת הפלסטינים? לעמוד בזמנים – שיחכו. עברו סך הכל  כ 85 הולכי רגל וממונעים – אופניים, חמורים וגם משאיות או טנדרים מעטים.

בחור שניגש לבקש עזרה ושוחח איתנו – הוא מנוע משטרהinfo-icon, נעצר על ידי החיילים לבדיקה יסודית גופנית, להוציא הכל מהכיסים ותשאול של מספר דקות בפינה כמובן על ידי החיילת הנזכרת לעייל. אתן לכם שלשה נחושים למה.

השעה 17.00, חייל והחיילת נגשים לסגור השער ועוד לא הספיקו להעביר בו השרשרת מגיע אדם עם עיין חבושה, אבל לא , אצלם הוא לא עובר ונשלח בחזרה. לנו הוא אומר, לא נורא אלך לשער השני (מרוחק כ 5 ק"מ) מה לעשות? הם סגרו. נסתדר.

ואז מגיעה מכונית משטרה והחיילים ופותחים את השרשרת, שעוד לא הייתה נעולה, ומדברים ואנו שומעות " אתה לא יכול להפיל עליהן תיק?" כך אמר החייל לשוטר.

אנחנו בינתיים זזנו ונסענו למשתלה שבה יש חנות ירקות. ואז מגיעה המשטרה אחרינו ושוטר דורש תעודות, הוצאנו והראינו והשוטר רושם את הפרטים ודורש "הסבר " למה נגשנו לגדר המערכת , הסברנו לו שלא נגשנו לגדר והיינו, כמו שהוא ראה, כ 20 מטר ממנה . הודיע לנו שלא נסע על גדר המערכת. לא היה טעם להכנס לדיון ונסענו לדרכנו. את התיק לא הפיל עלינו.