ביר נבאלה, קלנדיה, א-ראם

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email

ביר נבאללה 15:55- עם ההגעה למחסום יש מעט תנועה. שלושה רכבים, ביניהם מוניות ואוטובוסים, מחכים כל פעם בתור הימני לבדיקה. שלושה גברים שלא הורשו להיכנס לביר נבאללה מחכים מול המחסום בכיוון היציאה לרמאללה. נהג מחברון נאלץ לשוב על עקבותיו. אחד החיילים מסביר שרק מי שגר באזור רמאללה יכול להיכנס למובלעת של ביר נבאללה. לאחר כמה דקות מגיעים מעט יותר רכבים מצפון לכיוון המחסום. נהג מונית שנעצר בתור הימני לבדיקה אומר לנו שלפני כשעה היו מכוניות רבות, והוא חיכה כחצי שעה. עכשיו המעבר נמשך כחמש דקות. מחסום

קלנדיה:16:27 - תור ארוך של רכבים במסלול הכניסה לכיוון רמאללה. התקרבנו מכיוון דרום והתקבלנו בנהמות חייתיות. איש הביטחון (מודיעין אזרחי כנראה) לא נותן לנו להתקרב לנקודת הכניסה של הרכבים ולא מוכן לדבר איתנו. מי שמתקרב ברגל באזור זה נחשב לחשוד, הוא אומר. הוא לא מוכן לומר לנו באיזו יחידה הוא משרת. במחסום המעבר לרכבים נמצאים גם מאבטחים של חברת השמירה, וגם חיילי משטרה צבאית.

16:36 – במעבר הולכי הרגל רק שרוולinfo-icon 4 פתוח, למרות שכ-100 אנשים עומדים וממתינים , והודעות מרגיעות של "ברוכים הבאים..." רצות על כל המסכים. כעבור כמה דקות פותחים גם את שרוול 1. המעבר נמשך 15 דקות. כשאנו עוברות לפני הקרוסלה האחרונה מאבטח מסכים לדבר אתנו, הוא לא שייך לצבא אלא לחברת אבטחה ששייכת למשטרה. לדבריו הצבא יוחלף בהדרגה במשטרה. "זה מקום אזרחי, לא ייתכן שיהיו פה חיילים, צבא". הוא מספר שהוא כפוף למשטרה, יש לו זכויות של משטרה, אבל הוא לא משטרה. מקבל שכר לפי שעות.

מחסום א-רם:17:13 – כ-50 מטר לפני המחסום, על יד הפנייה מנווה יעקב, עומדת ניידת משטרה ועוצרת רכבים לבדיקה. על יד הניידת נמצאים שוטר ושוטרת צעירה, חיילת מג"ב יושבת ברכב. השוטר עוצרinfo-icon רכב. טענתו: "הוא נוסע בלי אורות". לשאלתנו: "עדיין יום" (השעה 17.10) התשובה היא שעד סוף מרץ צריך להדליק אורות כל היום. "אבל הכביש אינו דרך בינעירונית!" אבל כמו במשל הזאב והכבש של לה-פונטין, הנימוקים לא חשובים, העיקר לטרוף. החיילת לשוטרת: "הן שונאות יהודים."

במחסום א-רם אין הולכי רגל. אולי אנשים נואשו בגלל ההצקות הבירוקרטיות. במחסום הרכבים לכיוון דרום רכב VIP מעוכב וחוסם את המעבר, מאחוריו מכוניות רבות. אנחנו הולכות לאיברהים, איברהים סגור, לו היה יודע שנגיע אולי היה מחכה לנו. אין לו קליינטים מלבדנו.נהג משאית שפניה צפונה מתחלף בנהג אחר – החיילים לא מאפשרים למשאית להיכנס עם אותו נהג. בינתיים רכב המשטרה הסתלק.