עופר (שייך לבית המשפט הצבאי)

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
משקיפות ומדווחות: חגית ש' , נורה
Nov-30-2006
|
Morning

 בוקר עד אחה"צ הגענו לפני 10 – מצאנו רק 2 רשימות דיונים מעודכנות בכניסה לאולמות.

דווקא באולמות בהם אמורים היו להתקיים הארכות מעצרים, הרשימות היו של ימים קודמים, כך שנאלצנו להתעדכן בעזרת עורכי הדין שאנו מכירות.
52 (!!) תיקים של הארכות מעצר עמדו לדיון באותו יום. הדיונים התנהלו בשני אולמות (5 ו-7), בוקר ואחה"צ.

אולם 7 השופטים: רס"ן יאיר לחן (+מתלמד סרן זאב יוכלמן?) תיק מס' 6049/06 - מועתצם צאלח עבדאללה בצה - בן 21 , מתגורר בעזריה
סנגור: עו"ד ברגוט תובע: רב"ט אלכס ברודשנד
לאישומים: - חצה את גדר ההפרדה ללא היתר -זרק אבנים -הפרעה לחייל במילוי תפקידו
סוג דיון: הארכת מעצר. יש בידינו פרוטוקול, וכן כתב-אישום בני משפחה נוכחים.
המתורגמן מתרשל בתפקידו. מתרגם מינימום שבמינימום ממה שנאמר בעברית לערבית. האיש נאשם שחצה את גדר ההפרדה בין אבו-דיס לבין ראס-אל-עמוד ללא אישור. כמו כן, זרק 3 אבנים לעבר ג'יפ משטרתי בסמוך לגדר ועוד מספר אבנים לעבר המעבר.יתרה מזאת, התנגד למעצרו וניסה לברוח, ובכך "הפריע לאנשי כוחות הביטחון במילוי תפקידם".
הסנגור מתנגד להמשך מעצרו של הנאשם. מציין שמרשו מכור לסמים והתחיל טיפול גמילה 3 חודשים לפני שנעצר. במהלך המעצר הידרדר מצבו והוא נזקק לטיפול בבית חולים.הסנגור מודיע שאם יישאר במעצר, מצבו של מרשו יחמיר. הוא מבקש חלופת מעצר. דודו (הנוכח באולם) של הנאשם מוכן להתחייב שהנאשם יגיע לדיונים. הוא מוכן לשלם ערבות. התובע טוען שאין מקום לחלופת מעצר. "המסוכנות הנשקפת ממעשיו מצדיקה את המעצר."טוען שיוכל לקבל טיפול בכלא.
השופט קובע שיש עילה למעצר ומורה על הארכת מעצר עד תום ההליכים המשפטיים. כמו כן, הוא קובע שיש להביא את הנאשם בפני רופא בית המעצר בהקדם האפשרי לבדיקת תלונותיו הרפואיות של המשיב. ישיבת ההקראה נקבעת ל- 24.12.06

בהמשך מובלים 3 נערים לאולם.גילם: 14 , 15 , 15 וחצי.שלושתם מואשמים בזריקת אבנים. בני משפחתם נוכחים באולם. הם רואים את הילדים בפעם הראשונה מאז מעצרם.ההורים של בן ה-14 בוכים.
את שלושת הנערים מייצג עו"ד איאד מיסק (מחליף את חאלד קוזמאר שפועל מטעםDefense Children International) :

-תיק מס' 6087/06 - האני טאלב עבדאללה גאפל
-תיק מס' 6088/06 - מועתצם בללה עטאאללה
-תיק מס' 5783/06 - מוחמד עלי אחמד מוסחן

השופט קורא בתיקים ביתר הקפדה ממה שאנו רגילות לראות, אך עם תום הדיונים מורה בשלושת המקרים על הארכת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים.
ישיבת ההקראה ל-3 התיקים נקבעת ל- 7.1.07 אצל השופט יאיר תירוש.

תיק מס' 6097/06 - עיסא אלתעאמרה , בן 17 , מבית לחם סנגורית: לאה צמל תובע: ??אישומים: -זריקת חפצים -קשירת קשר לזריקת חפץ מבעיר -אחזקת אמל"ח -קשירת קשר לסחר בציוד מלחמתי

סוג דיון: הארכת מעצר יש בידינו פרוטוקול.הנאשם מודה בהאשמות.
הסנגורית מבקשת חלופת מעצר: שחרור בערבות / מעצר בית, על סמך מקרה תקדימי ועל סמך היעדר ראיות מספיקות לחשדות. כמו כן, מדגישה שחשוב לאפשר לנער (תלמיד תיכון) להמשיך את לימודיו עד הבגרות.
התובע מסתמך על הודאת הנאשם ועל עדותו של עד תביעה.
החלטת השופט: להאריך את המעצר עד תום ההליכים למרות טיעוניה של הסנגורית, וזאת בשל "חומרת העבירות המיוחסות למשיב. שחרורו של המשיב עלולות לסכן את ביטחון הציבור."
התיק נקבע להקראה ביום ג', 26.12.06

בהפסקת הצהרים מספרות לנו 2 נשים ש-5 מבני משפחתם נעצרו בחברון בליל ה-23.11.06. מעצרם היה מלווה במכות קשות. הם הובאו למתקן המעצר של עציון. אחד מהם (בן 19) סובל מאסטמה. כולם הובאו היום להארכת מעצר.עורך הדין אמר לנו שאין בידיו עדיין את כל הנתונים של המקרה.
לדעתו, כתבי-האישום לא יובאו להקראה לפני פברואר או מארס 2007.ננסה לעקוב אחר ההתפתחויות.מקרים נוספים ששמענו ולא הצלחנו להשלים בעזרת פרוטוקולים וכתבי אישום:

1 . (באולם 7 , כנ"ל). עציר חשוד בעבירה פלילית , ללא עורך דין.

2 . (באולם 7 כנ"ל) עציר פלילי שנאשם בגידול קנאביס. עצור כבר 40 יום. מייצגו עו"ד טאוויל.

3 . (באולם 7 , כנ"ל). עציר בן 46 , נעצר בדורה עם שני אנשים אחרים ששוחררו בערבות. נעצרו על החזקת נשק (לא ראינו את כתב האישום) התביעה דורשת מעצר עד תום ההליכים. עוה"ד שעבן טוען כנגד הראיות לעילות המעצר. מצביע על כך שצריכה להתקיים אחידות בעונש ויש, בנוסף לשני האנשים שנעצרו עם הנאשם, תיקים חמורים יותר ששוחררו בערבות (אם לא בערכאה ראשונה, בשנייה) . לנאשם רישיון להחזקת נשק. בנוסף, יש לנאשם בעיות רפואיות. עוה"ד מבקש שחרור בערבות בתנאים שבית המשפט יקבע.

אולם 5 , השופט: מנחם ליברמן
חמישה עצירים וביניהם שלושה נערים (המבוגר בן 17 וחצי) שנעצרו על חברות בג'יהאד האיסלמי. שלושה מיוצגים על ידי עו"ד יעקוב מנאד-אל-אסיר. שניים האחרים על ידי עו"ד איאד.
עורכי הדין טוענים, כל אחד בתורו, שאמנם יש הודאה בחברות, אך לא בפעילות.
בכל המקרים המעצר הוארך בהסכמת הצדדים ל 6 – 8 ימים. משפחות הנערים נכחו באולם.