סנסנה (מעבר מיתר), חלחול, דרום הר חברון

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
יעלה ל. אילנה ל (מדווחת)
Jan-30-2006
|
Morning

6:30 -9:10

מיהרנו בסיור כי היה עלינו להגיע לכפר טוואני ב8:45 על מנת להביא את ג' וחבריו לבית המשפט בב"ש. נצפו 8 מעוכביםinfo-icon במחסומים. במחסום פתע על כביש 317 לפני מחנה יתיר ע"י סמוע. לא נכנסנו לחברון. ליד השער ההומניטארי תלויות כרזות שאומרות: "חייל/שוטר, אם כבר התגייסת כדי לגרש יהודים תתגייס ישירות לחמאס". כרזות דומות לאלה שכבר נצפו בצומת תפוח ובטרמפיאדה ליד חוארה.

מחסום סנסנה  יש גם משטרה כחולה שם. אין מעוכבים. נצפו 3 פועלים מחכים להסעה בצד הישראלי של המחסום.
הפנייה לדהריה  חסומה לרכב . נצפו משאיות ורכבים אחרים חונים בצד של דהריה .
כרמה – הדוקרנים שהיו על כביש 60 הוסרו. אין צבא.
דורה אל פוואר המעבר פתוח למכוניות בשני הכיוונים. קוביות בטון מוצבות בכביש 60 כדי להאט את התנועה. אין חיילים.
בית חגי אין מחסום מקצת לפני מת"קinfo-icon חברון יש מעקה מתכת חדש בגובה של כ 30 ס:מ לאורך צד ימין של כביש 60. יש גם משטחים שעדיין עובדים עליהם קרוב למת"ק, כאילו הכנה לחניון גדול לבולדוזרים.
מעבר הכבשים  פתוח כרגיל להולכי רגל בלבד – אין חיילים. אחד הפלסטינים אמר לנו שהוא מאמין "שהחמאס יביא שלום". סטודנטית פלסטינית הצביעה על שלושה בתים –שניים בצד של חברון ואחד בצד של יאטא ואמרה שהחיילים ישנים שם. לא נצפתה רשת ההסוואה הרגילה שנתלית על בתים שנתפסו ע"י הצבא.
צומת כביש 60 עם כביש 356 מחסום פתע. לשאלתנו עונה החייל שהבדיקה היא לראות "אם האנשים בסדר".בדרך חזרה ראינו את החיילים מפרקים את המחסום.
שיוך-חברון פתוח כרגיל להולכי רגל בלבד. נצפו הרבה תלמידים ותלמידות עוברים את כביש 60 המסוכן. לא היו חיילים.
חלחול מזרח- שעיר: פתוח לרכב בשני הכוונים . אין חיילים.
השער ההומניטארי סגור ושומם. אין חיילים בבודקה בכביש 35. ליד השער מודבקות כרזות בהאי דלישנא "חייל/ שוטר, אם כבר התגייסת כדי לגרש יהודים תתגייס ישירות לחמאס"(השוו דוח חואררה 29.1.)
גשר חלחול: פתוח לרכב.
צומת זיפ: סגור. מונית מחכה בצד של כביש 317 .
טוואני: לא נכנסנו לכפר. רק חיכינו בכניסה לג' וחבריו שהוזמנו להעיד נגד בריוני חוות מעון בבית המשפט בבאר שבע. רכב צבאי שיצא מכוון התנחלות מעון נעצר מאחורינו והחיילים שאלו למה אנחנו עצרנו. הסברנו. התברר שחשבו שהייתה לנו תקלה באוטו. ראוי לציין שכשהגיעו החברים מטוואני החיילים לא ביקשו לראות את התסריח שלהם.
קצת לפני מחנה יתיר ע"י סמוע ראינו מחסום פתע שלידו טרקטור ו 8 מעוכבים (כולל ילד). החיילים (מילואימניקים) אמרו לנו שהמעוכבים טוענים שבאו לעבוד את אדמותיהם אבל החיילים לא מאמינים להם "כי הם יודעים שאסור להגיע לעבוד את השדות בדרך הזו (הקצרה)", וכי "פה קו התפר" ויכולים הפלסטינים "להסתנן לישראל" . אבל כשאחד מהמעוכבים העביר בנוכחותנו רישיון (בעברית) למפקד. הלה אמר "למה לא הראית לי קודם?" ונתן לבעל הרישיון ועוד 4 מחבריו להמשיך בדרכם.
כשנאלצנו לעזוב בגלל השעה שנקבעה למשפט, שלושה מעוכבים נשארו.
בסנסנה – אחד השוטרים הכחולים עצר אותנו ובדק את תעודות הזהות של כולנו ואח"כ נתן לנו להמשיך בדרכנו.
הנהג שלנו א. הוריד אותי ואת יעלה בשוקת והמשיך עם החברים מטוואני לבית המשפט בב"ש, שם חיכתה להם חגית.