והצומת

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
לאה א', רוחמה ש', רחל א' (מדווחת)
Dec-12-2005
|
Morning

מחסום פתע בצומת בית איבא 8:10 – מכוניות בשני הכיוונים. עוברות בדיקה. חייל רומז ל"התרעה חמה" ו"לא כדאי לכן להמשיך". מסוכן. דואג לשלומנו וגם לשלום הפלסטינים כמובן.
מרוב דאגה הוא לא נותן להם להמשיך בדרכם.9:20 – בדרך חזרה. קבוצה של אנשים ומוניות מספרים לנו שלא מאפשרים להם להגיע לשכם. מסתבר בשיחה אתם ולאחר מכן עם אותו מפקד במקום (שדואג לפלסטינים) שיש מספר כפרים שאסורה מהם הגישה לשכם. מאותם כפרים, שהחייל טען שאינו יודע אילו הם, והפלסטינים אמרו שהם מבית ליד, ענבתא ועוד, יוצאים האנשים (רובם סטודנטים) ברגל, דרך ההרים, או במוניות בדרכים משובשות ומנסים להגיע ליעדם. חיילים שמשקיפים עליהם עוצרים אותם בדרך ולא מאפשרים להם להמשיך.
ניסינו לעזור לבחורה שסיפרה לנו על בעיה רפואית אבל לא היו בידיה מסמכים מאשרים, ללא הצלחה. בנקודה הזאת היה הרבה כעס ולא הועלנו בכלום.
בית איבא 8:35 – המסלולים הרגליים מלאים אדם. בדיקה קפדנית של כל תעודה. ביד אחת רובה שלוף, ביד שנייה בדיקה. אין נציג מת"קinfo-icon. בכמה מקרים, כשהחייל עוסק בעניינים אחרים, התור נגנב. בחור אחד שנראה לחיילים "חשוד" חזותית, כי עשה תנועות שלא התאימו להם מעוכב לרבע שעה ויוצא.9:15 – התור של הנשים נגמר. הגברים עדיין מחכים. התורים של היום מזכירים תקופות מהעבר הרחוק. לא ברור מה קורה עם האוטובוסים שנכנסים לשכם. האם העומס היה רק מסיבה של בדיקה קפדנית או שלא אפשרו לאוטובוסים כניסה? לא הצלחנו להבין. רק אוטובוס אחד עבר במשך המשמרת שלנו והוא לא היה מלא.