חווארה

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Place: 
Observers: 
מקי ש', חגית פ', שרה ק' (מדווחת)
Jan-31-2005
|
Afternoon

חווארה דרום
הקרוסלות עדיין משותקות והאנשים עוברים במסלול הצדדי. הבדיקה מהירה ואין תור. במקום אין מחשבים והחיילים מעבירים במהירות את הנתונים של המעוכבים המעטים לחטיבה. המפקד במקום, סמ"ר י', סבלני ואדיב ועונה על השאלות בסבלנות.

14:30 הגענו למחסום. אנשים מעטים עוברים דרך המחסום וגם תנועת המכוניות דלה. שלושה מעוכביםinfo-icon. שניים מהם, תושבי שכם, סטודנטים באוניברסיטה האמריקאית ברמאללה. אחרי חצי שעה הם משתחררים.
עברנו למחסום הצפוני ובדרכנו חזרה, בסביבות השעה 1700, הצטבר תור של יותר מעשר מכוניות, בעיקר בגלל קצב בדיקה איטי. בין המחסום הדרומי למחסום הצפוני, באמצע הכביש, ניצב ג'יפ של המשטרה הכחולה. הוא עוצרinfo-icon אקראית פלסטינים צעירים בדרך כלל, אחרי שכבר עברו בדיקה במחסומים. בג'יפ יושב מודענו ממשטרת אריאל שהשתתף במעצר של המשמרת שהותקפה לפני שבועות אחדים על ידי נשים כחול-לבן. הוא לא מנדב מידע לגבי המניעים לבדיקה הנוספת.
המעוכבים נבדקים באמצעות מחשב שנמצא בג'יפ המשטרתי ובדרך כלל משתחררים בתוך רבע שעה עד חצי שעה. שניים מהמעוכבים דיווחו על המתנה של יותר משעה. המקום פתוח וקר מאוד.

חווארה צפון 15:00
במחסום הצפוני תנועה ערה דרך הקרוסלות. שלושה חיילים מצוידים במחשבים בודקים במהירות את האנשים וההמתנה בתור קצרה. בתור המכוניות – חמש מכוניות ממתינות בגלל מכונית שבדיקתה מתארכת. אחר כך קצב הבדיקה מהיר יותר והמכוניות עוברות בתוך עשר דקות.

מעוכב אחד ממתין, אדם מבוגר שעיכובו מפתיע אותנו. מפקד המחסום א, מדווח שמדובר במבוקש שכבר היה בכלא שש שנים והוא אחיו של מבוקש אחר שהוא בכיר באחד מארגוני הטרור.גם הוא משתחרר בתוך כחצי שעה.ממפקד המחסום אנו לומדות שיש הוראות שלא לעכב אנשים ואפשר לעכבם רק בהוראות מגבוה (מראשי השב"כ והחטיבה).האווירה במחסום נינוחה והבעיות נפתרות בדרך כלל מהר ובשקט.