דרום הר חברון

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
יעלה ל' (מדווחת אנגלית ) חגית ב' (מדווחת עברית )
Jan-27-2005
|
Morning

0645 - 1030

מחסום סנסנה ללא אירועים. חיילים וחיילות מפיקוד העורף מחליפים את חיילי משמר הגבול . משטרה כחולה נמצאת שם.

כביש 317 הפנייה ללבנה: המחסום מתייצב לממדי בסיס. אין תנועת עוברים.
הפנייה לערד: אין תנועת אנשים . האבנים מבניית הבסיס מועברות לצד השני לייצב ולהגביה את החסימות המזרחיות לסמוע .

סוסיא נטיעות חדשות של מתנחלים (אפשר להבחין בנטיעות של יהודים שנעשית בתוך חביות.) נטיעות של פלסטין הן בלי הגנה תרתי משמע. יש נטיעות ממש על יד בורות המים שבפירוש הן אדמות פלסטיניות. אתמול אישה חטפה שם מכות ממתנחל. עד שהגיעה המשטרה הוא ברח. אנחנו קיבלנו רק דיווח טלפוני .

חירבאת טוואני הילדים עדיין בחופש. הלימודים מתחילים בשבת.  החסימה לכיוון יאטה הוגבהה: האבנים במגרש של בית הספר עוד לא פונו כדי לכסות את הדרכים הבוציות, על אף שיש אישור מהמינהל האזרחי. מחכים לט' קצין המת"ק שיחזור מחופשת עיד אל אידחא . קיבלו אותנו בשמחה.

כביש 356  ליד מה שהיה פעם מחסום אסם יקניטון לא רחוק מהפילבוקס יש משטרה כחולה שעוצרת נהג פלסטיני על טרקטור. הוא מסיע את אשתו ושני ילדיהם בצורה מאוד מאוד לא בטיחותית . אנחנו רואות את הניידת ונעצרות . מסתבר שהנהג לא רשום בשום מקום ואין לו תעודות זהות כאילו לא נולד (הוא היום בן 25). שני השוטרים, אחד בלבוש אזרחי, חביבים מאוד ומחליטים לשחררו ולא לעצרו. מה אומר השוטר: אני אעצור אותו בגלל עבירת תנועה? מזהירים אותו שלא יסיע יותר כך את בני משפחתו ונותנים לו ללכת .

מוכתר הכפר שמדבר עברית מגיע והוא מספר לנו שאכן כך: האיש אינו רשום בשום מקום. באופן כזה גם לעולם לא יקבל כרטיס מגנטיinfo-icon. אחד מאחיו לוקח אחריות על הטרקטור. אנחנו עולות על הטרנזיט וממשיכות הלאה. (אני לפחות מקווה שהשוטרים התנהגו כך לא בגלל שהיינו שם)

צומת זיף – השער הצהוב פתוח.

צומת בני חבר ג'יפ צבאי מאבטח את אנשי חברת חשמל. הפקעת אדמות בשמועות שהגיעו מכל מיני מקורות אנחנו כבר מחפשות מיום שני היכן זה קורה. עדנה ולאה חיפשו על יד בית חגי ביום שני, אתמול חיה ולאה דיברו עם מוכתר הכפר והיום מצאנו. במשולש שבין צומת הכבשים לבין יאטה ובני חבר לקריית ארבע , למשרד השיכון מתחשק לסלול עוד דרך או במילים אחרות לתחום את אדמות המדינה. לכן שני שופלים מסתובבים כבר מיום שני בתוך אדמות פרטיות של פלסטינים ועושים בהן כשלהם. עוקרים עצים ומרעישים. שני חיילים מסְכנים מגדוד לביא מאבטחים את הציוד והם לא מבינים למה הם צריכים להגן על משהו שחייב להיות מוכרע בבית משפט.

אנחנו נכנסו לשטח , צילמנו דיברנו ממש עם האנשים שגוזלים מהם את האדמות נתנו להם את כל מספרי הטלפון הרלוונטיים ואריק אשרמן הצדיק מרבנים שומרי משפט מטפל ויטפל בהם.

כביש 60 צומת הכבשים: חציית הולכי רגל ללא הפרעה את כביש 60 .

דורה אל פאוור: ג'יפ צבאי מאבטח את עובדי חברת חשמל

כארמה: החסימות במקומן

סמוע: החסימות במקומן .

דהריה: חסימת העפר אחרי התנחלות טנא עומרים במקומה עומדת. השער הצהוב על כביש 60 סגור כרגיל . על כל הכבישים מעט מאוד תנועה. יש יותר מוניות פלסטיניות וכמעט אין רכבים צבאיים - הפילבוקסים מאויישים כרגיל