א-ראם, קלנדיה

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
תמי ב', תמי ג', דניאלה, איה, ליאת (צלמת), רותי ב' ואלי (מדווחת)
Dec-29-2004
|
Afternoon

במקום נכחו ארבעה מעוכביםinfo-icon, אחד מהם בעל תעודת זהות כחולה. שלושה מהם נתפסו כאשר ניסו לעבור דרך המחצבה ולא דרך המחסום. הארבעה מתגוררים בשכם, חברון, בית-לחם וירושלים. הבחורים אמרו שעוכבו במקום החל מהשעה 12:30 אחה"צ. לדברי הקצין במחסום, הבחורים עוכבו כחצי שעה בלבד. 16:30 התחלנו להתקשר למוקד התלונות של המת"ק, לחטיבה, לדובר צה"ל ולמוקד להגנת הפרט.

18:00 נמסר לנו הן מהמת"ק הן מדובר צה"ל שכל המעוכבים שוחררו. כפי שראינו במו עינינו, לא כך היה הדבר והבחורים עדיין עוכבו נכון לשעה 18:00. מהמת"ק נמסר שהוראת השחרור ניתנה למ"פ המחסום. ניסינו לאתרו בשטח המחסום אולם המ"פ לא נמצא.

18:20 תעודות הזהות הוחזרו לבחורים המעוכבים והם שוחררו.כאמור, גם לפני שבוע נתקלנו בתופעה דומה אז טיפלנו כל המשמרת בשחרור כמהמעוכבים, בהבדל קטן שחלק מהעיכוב היה, כנראה, נקמנות של החייל כלפינו. כל זה לא משנה מחומרת המעשה עליו יש להגיש תלונה מסודרת (תמי מטפלת בכך).

השבוע ראינו באופן הבהיר ביותר איך "כל חייל הוא מלך". ירדו הוראות מדובר צה"ל, מהמת"ק, מהחטיבה וכאילו כלום, אני עם הטלפון שבו המת"ק אומר שהאנשים שוחררו ומולי חייל המסרב לדבר אתם והכל במסגרת ענישה "חינוכית". לצבא, כביכול, יש מערכות כל יכולות בהיררכיה הצבאית אבל אין הן יכולות להזיז דבר מול חייל קטן ו....הן משמשות כיסוי מושלם. בדרכנו חזרה מהמחסום פגשנו את ח', ילד בן 8, שסיפר שאתמול (28/12/04) בשעות אחה"צ נתפס ע"י משטרה כחולה כאשר מכר טושים באזור הגבעה הצרפתית.השוטרים הכניסו אותו לניידת והטיחו את ראשו בקיר שלה. החבורה שנותרה על מצחו נראית לעין ותועדה במצלמתנו. מקרים דוגמת זה של אלימות מצד שוטרים הנם עניין שכיח.