א-ראם, קלנדיה

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
נאוה א (מדווחת) ורחל ע
Feb-27-2004
|
Morning

 9:45 שקט בא-ראם הולכי הרגל לא מעוכביםinfo-icon ומכוניות עוברות בשלשה מסלולים תוך עיכוב של 4-5 דקות. זקן בעל תעודה ירוקה ביקש לעבור כדי להתפלל בהר הבית. השוטרת הורתה לו לחזור ושוטר נלהב התנדב לעזור לה ולהשגיח שהזקן, הנע לאיטו בעזרת מקל, אכן יחזור לקלנדיה. בעוברו על פנינו הראה לנו ההאיש את התעודה ואמר: אני בן 76......

10:15 נהגי הטרנזיטים ליד מחסום קלנדיה מדווחים על שתי בעיות חוזרות ונשנות: אחת במחסום ואדי נאר שם חיילי מג"ב מעכבים את נהגי בית לחם, בעלי טרנזיטים צהובים, בצד המחסום ללא כל סיבה. הם חושבים שפעמים רבות העיכוב נובע מהסדר סודי בין החיילים לבין נהגים חסרי רשיון המגיעים עם טרנזיטים מהכיוון השני. בצורה זו הם מספקים להם תעסוקה בעוד נהגי בית לחם נאלצים לחזור ריקים מהמחסום. בעיה שניה מתרחשת בימים א-ה במחסום מישור אדומים. המוניות מעוכבות משעה 6:30 עד שעה 9:00. סגירת הכביש בשעות אלו פוגעת בתלמידים, בחולים, ברופאים ובכל התושבים המבקשים להגיע לעבודה או לקניות. תעודותיהם של המעוכבים נלקחות על ידי החיילים ומוחזרות רק בתום ה"סגרinfo-icon". הנהגים ביקשו שנברר אם ניתן לפקח ולפתור את שתי הבעיות.

10:35 שקט בקלנדיה. מפקד המחסום, קצין צעיר, משוחח שיחה קולנית עם אב שבא להתלונן על הכאת בנו ביום קודם. האב טוען שנשות מחסום היו אז בשטח. ההייתה עדה למכות? הילד, בן 15, נראה צעיר לגילו. על פניו הנפוחות יש סימנים התואמים מכות לא קלות. הקצין סירב לתת לאב את שם החייל שזוהה בידי הילד כחייל המכה (חייל מילואים מבוגר וגדל מידות). הקצין שלח את האב להתלונן במשטרה והאב טלפן 100 כדי להזעיק למקום שוטרים שירשמו את תלונתו.