בדיקה מוקפדת ותורים למרות החג ובעיית מכוניות המוחרמות על ידי הצבא

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email

א-ראם - אין כמעט תנועה. שתי ישישות מבקשות לעבור לכוון ירושלים אבל אין בידיהן תעודות - החיילים מתעקשים שלא לתת להן מעבר. הן מתיישבות על הארץ וממתינות שעה ארוכה מאוד - לשווא.

קלנדיה: תור ארוך מאוד של מכוניות לכוון רמאללה - בדיקת הרכבים מתנהלת בעצלתיים - יש חיילים שאינם מכירים את ההנחיות ומתווכחים ביניהם לגבי מתן אישור מעבר. נהג מונית ממכרינו קיבל אישור כזה לאחר התערבותנו ובירור ההנחיות.

במחסום הצפוני משמרת חיילים של הנדסה קרבית ומחסום קלנדיה חדש עבורם - הם מנומסים אבל פועלים על פי הספר ובשום אופן לא מאפשרים מעבר לאנשים שאין בידם תסריך - גם אם מדובר בנשים עם תינוקות או זקנות וכד'... בשתי העמדות, מתנדבים שמנהלים את המחסום ומחזירים אנשים לרמאללה ללא הרף - תור הולכי הרגל ארוך מאוד וברור ששתי העמדות אינן מספיקות, מה שגורם להמתנה ארוכה עצבנית ומתוחה של האנשים שמבקשים כנראה להגיע לארוחת החג - בינתיים החיילים עסוקים במצוד ובהרחקה וגירוש של אנשים המנסים לעבור דרך ניו ג'רסי. שני אנשים צעירים ללא ניירות שניסו להסתנן דרך טורה בורה נתפסו והועברו לידי המשטרה הכחולה. אין אווירת חג - אלא הרבה תסכול ועצב.

שחרור מכוניות מוחרמות: בעקבות מקרה שהיה לנו בשבוע שעבר עם נהג שמכוניתו הוחרמה - טובה ביקשה לברר כיצד אפשר לשחרר מכוניות מוחרמות - כאן החל מסע ארוך מאוד של אין ספור טלפונים לכל מיני כתובות. הטלפון הראשון היה לסגנו של רוני נומה - איתי שלח - שלפני שטרק את הטלפון ביקש להעביר שהוא לא רוצה לשמוע עלינו ולא רוצה לדבר אתנו. טובה התקשרה למשטרת בנימין ולמבצעים שהעבירו את הכדור האחד אל השני מספר פעמים עד שנאמר לה באופן גלוי למדי על ידי שוטר שמסר את שמו ממשטרת בנימין שאמר שבמשטרה יש רישום מדוקדק של כל מכונית ו/או חפץ שמוחרם על ידם לעומת האי סדר המוחלט השולט בתוך הצבא. הוא טען שבמבצעים אין להם ענין לטפל בבעיה ועל כן הם מעבירים את התלונות הלאה למשטרה . הוא טען בין השאר שלצבא יש סמכות על המשטרה ולא להיפך. הוא הזכיר שהעניין פורסם בעתונות והמלצתו היחידה הייתה לפנות לבג"ץ. יעל שמתנדבת במוקד עשתה את כל הבירורים האפשריים לגבי המכוניות המוחרמות וההמלצה של המוקד - לכתוב מכתבים לצבא בנושא.